فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی شاه‌حسینی» فرماندار اشکذر دوشنبه در نشست خبرنگاران شهرستان بابیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبین در تمام فرمانداری‌ و بخشداری‌ها از 30 اسفندماه آغاز و ساعت 24 شب گذشته به پایان رسیده است اظهار داشت: در سطح شهرستان اشکذر 290 نفر داوطلب مشارکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شده‌اند.

 

وی تعداد ثبت‌نام کنندگان در حوزه شهری را 32 نفر عنوان کرد و گفت: در این حوزه 23 نفر مربوط به شهر اشکذر و 9 نفر دیگر داوطلب مشارکت در شورای اسلامی شهر خضرآباد می‌باشند.

 

شاه‌حسینی افزود: در حوزه روستایی نیز 258 نفر ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد 127 نفر مربوط به روستای بخش مرکزی و 131 نفر در بخش خضرآباد ثبت‌نام کرده‌اند.

 

رئیس هیئت اجرایی شهرستان اشکذر با اشاره به این‌که 11 نفر از ثبت‌نام کنندگان زن و 279 نفر مرد هستند تصریح کرد: 91 نفر از افراد ثبت‌نام کننده در شورای اسلامی قبلاً سابقه عضویت داشته‌اند و 199 نفر دیگر فاقد سابقه می‌باشند.

 

فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد: مدارک داوطلبان جهت استعلام به مراکز چهارگانه اطلاعات، ثبت‌احوال، نیروی انتظامی و دادگستری ارسال خواهد شد و طبق قانون این مراکز می‌بایست حداکثر ظرف مدت 10 روز ضمن رسیدگی نتایج خود را به فرمانداری اعلام نمایند.

 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بابیان اینکه ازلحاظ سنی بیشترین سنی که در شوراها ثبت‌نام کردند 36 تا 40 سال است که درمجموع 57 نفر را شامل می‌شود اظهار داشت: ضروری است رسانه‌ها نیز نسبت به محیا نمودن زمینه و حضور حداکثری مردم در انتخابات اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را تسریع نمایند.