هادی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر از ثبت اولین باشگاه کتاب‌خوانی دوره‌ی سوم جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور با عنوان باشگاه کتابخوانی جزیره دانش توسط خانم زهرا رحمانی از روستای شمسی رستاق شهرستان اشکذر خبر داد.

جام باشگاه های کتابخوانی  طرحی است که با محوریت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور  برگزار می شود.  این جام با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاههای اجرایی و عمومی استان ها و شهرستان ها، در شهرها و روستاهای متقاضی شرکت در جام برگزار میشود و هدف آن همه‌گیر کردن کتاب و کتابخوانی به ویژه در کودکان و نوجوانان است و در واقع وظیفه اصلی باشگاه‌های کتابخوانی، بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب با روش های متفاوت است.

ملانوری اظهار داشت سال گذشته با همکاری و همراهی فعالان کتابخوانی شهرستان موفق شدیم تعداد قابل توجهی باشگاه کتابخوانی در سطح شهرستان راه اندازی کنیم و در این راستا باشگاه کتابخوانی اکابر از روستای شمسی رستاق موفق شد عنوان باشگاه برگزیده کشور را به خود اختصاص دهد.

در سال جاری نیز کارگاه آموزشی مربیان و تسهیلگران جام باشگاه های کتابخوانی با همکاری اداره کتابخانه های عمومی اشکذر و با حضور بیش از چهل نفر از فعالان کتابخوانی در محل کتابخانه ذاکری برگزار شد و امید داریم بتوانیم با همت و همکاری این فعالان و ثبت تعداد قابل توجهی باشگاه کتابخوانی، در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی تلاش نماییم.

 این مربیان و اعضای باشگاه می‌توانند برای رقابت در کتابخوانی بر اساس فهرست کتب و منابع درنظر گرفته شده، نسبت به خرید کتاب‌ها با ۵۰ درصد تخیف به کتابفروشی‌های طرف قرارداد مراجعه کرده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، در مراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و بتوانند جزء برترین‌های این کار فرهنگی انتخاب و تقدیر شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و توان بالا برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در شهرستان، از کلیه ادارات و نهادهای مرتبط و علاقمندان به تأسیس باشگاه‌ها خواست آمادگی خود را برای شرکت در دوره آموزش مربی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمایند.