با حضور استاندار:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، در آستانه فرا رسیدن 16 آذر ماه، روز دانشجو و با حضور "دکتر طالبی" استاندار، "حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "هادی نسب" فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان اشکذر، روسا و دانشجویان دانشگاه های پیام نور رضوانشهر، آزاد اسلامی و علم و هنر اشکذر، جشن بزرگداشت روز دانشجو با همکاری مشترک مراکز دانشگاهی شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور رضوانشهر برگزار شد.

 

استاندار یزد در این مراسم روز دانشجو را نشان دهنده ظرفیت بالای دانشجویان در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: مهمترین شاخصه 16 آذر وقت شناسی، پیشرو بودن و حساسیت بالای دانشجو نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه بود.

 

دکتر طالبی با بیان اینکه خیلی از افراد جامعه نسبت به سابقه 16 آذر ماه و جنبش دانشجویی اطلاع دقیقی ندارند، افزود: جنبش دانشجویی در کشور در 16 آذر سال 1332 اتفاق افتاد در حالی که شروع حرکت انقلاب به  رهبری حضرت امام(ره) ده سال بعد صورت گرفت و این یعنی جنبش دانشجویی ریشه تاریخی در کشور دارد و سابقه آن به مراتب از شروع انقلاب و نهضت اسلامی بیشتر است.

 

استاندار یزد ضمن تاکید بر تقویت روحیه حساسیت نسبت به مسائل جامعه و منافع مردم و هم چنین پیشرویی در حرکت های سیاسی و اجتماعی توسط دانشجویان، خاطر نشان کرد: هر چه بتوانیم مطالبات مردم و جامعه را از زبان دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه بشنویم، بهتر می توانیم ارتباط و تعامل موثر و فعالی بین دولت و نظام با مردم و جامعه برقرار کنیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان چنین فضایی وجود دارد و دانشجویان با شور و اشتیاق و انگیزه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه حضور دارند و از این طریق کمک می کنند تا ارتباط خوب و موثری بین همه اقشار جامعه با مسئولین برقرار شود.

 

استاندار یزد خطاب به روسای مراکز دانشگاهی شهرستان اشکذر گفت: قدردان این فرصت باشید و جدا از مباحث علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، بستر و زمینه را برای فعالیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان فراهم کنید تا این قشر فرهیخته با علاقمندی درگیر مسائل اجتماعی شوند و در دوران پس از تحصیل به عنوان انسانی موثر، فعال و دغدغه مند نسبت به مسائل جامعه باشند.

 

اجرای گروه سرود شهدای ابراهیم آباد، شوخنده، سخنرانی دکتر سیدرضا سهروردی درخصوص عوامل موفقیت و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه های پیام نور رضوانشهر، آزاد اسلامی و علم و هنر اشکذر در زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی از برنامه های دیگر این مراسم بود.