به مناسبت هفته منابع طبیعی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان در مراسمی که به مناسبت روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی در دانشگاه پیام نور مجومرد برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان و مدیران قضایی شهرستان بخاطر انعکاس دغدغه شهرستان در خصوص آلودگی هوا و صنایع آلاینده، خاطرنشان کرد: همه مسئولان و مدیران شهرستان محکم پای حفاظت از سلامت مردم ایستاده‌اند.

هادی‌نسب در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به خاطر برگزاری مراسم جشن نمادین درختکاری، افزود: کاشت درختان و ایجاد فضای سبز نقش مهمی در بهبود شرایط زیستی و ارتقای جنبه های کمی و کیفی محیط زیست و جذب انواع آلاینده‌ها خواهد داشت.

فرماندار اشکذر با اشاره به وضعیت مطلوب سرانه فضای سبز شهرستان اشکذر در استان، خاطرنشان کرد: علاوه بره کاشت درختان، نوع و گونه درختانی که کاشت می‌شود و حفظ و نگهداری از آنها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود شهرداری‌ها در راستای حفظ و نگهداری درختان حداکثر تلاش خود را به کار گیرند و حتی صنایع با استفاده از بازگردانی آب مورد استفاده در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

"رضا باقری" معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این مراسم به بیان توضیحاتی پیرامون موضوعاتی از جمله نشست زمین، ریزگردها، بیابان زدایی و مدیریت بحران پرداخت.

همچنین "علی زارع سروی" رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر با بیان اینکه برنامه‌های هفته منابع‌ طبیعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای منابع طبیعی از ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» در سراسر کشور برگزار می‌شود، از مسئولان و مدیران حاضر دراین مراسم خواست با دستان خود در پارک مهر مجومرد نهالی بکارند.