با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، ستاد مدیریت بحران شهرستان اشکذر با حضور "هادی هادی نسب" فرماندار، "محمود شاکری" مدیر کل مدیریت بحران استانداری و با دستور کار آشنایی دستگاه های عضو ستاد شهرستانی با قانون جدید مدیریت بحران در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه دستگاه های عضو ستاد شهرستانی باید  هر لحظه آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی را داشته باشند، گفت: یکی از نکاتی که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد حضور فعال، به موقع و موثر مدیران دستگاه ها در جلسات ستاد است.

 

هادی هادی نسب افزود: با توجه به حساسیت های حوزه مدیریت بحران، اعضای ستاد باید با برنامه ریزی مناسب، حداکثر توان خود را در جهت واکنش درست و لازم پس از وقوع حادثه و در سریع ترین زمان ممکن به کار گیرند.

 

وی به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر پائیز پر بارش پیش روی استان اشاره و اظهار داشت: انتظار می رود دستگاههای مرتبط نسبت به بازدید از  سیل بندهای آسیب دیده شهرستان به ویژه در بخش خضرآباد اقدام نموده و تمهیدات لازم در این زمینه را از هم اکنون پیش بینی نمایند.

 

فرماندار اشکذر به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور اشاره و از مدیران دستگاههای عضو ستاد درخواست کرد تا با مطالعه دقیق این قانون نسبت به تهیه طرح منطبق با قوانین جدید اقدام و در جلسات بعدی ستاد ارائه دهند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری به ابلاغ قانون مدیریت بحران کشور در مرداد ماه سال جاری اشاره و گفت: چارچوب کار اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها در قانون جدید به صورت کاملا شفاف ذکر شده که در ماه گذشته به شهرستان ها نیز ابلاغ گردیده است.

 

محمود شاکری شمسی اظهار داشت: با توجه به ویژگی های جدیدی که این قانون جدید داراست، می توان با همکاری کلیه نهاد ها و سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان ها یک جامعه پایدار و مقاوم که بتواند با بحران ها مقابله کند ایجاد نمود تا آمادگی و تاب آوری لازم را نیز داشته باشد.

 

این مقام مسئول به برخی از موارد قانون جدید مدیریت بحران اشاره و تصریح کرد: در گذشته اعتبارات مدیریت بحران در قالب ماده 10 و 12 صورت می گرفت و نظارت با مدیریت بحران بود ولی در قانون جدید فصل و ردیف جدیدی تحت عنوان مدیریت بحران تعریف شده و کلیه اعتبارات در قالب این ردیف اختصاص داده خواهد شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه 30 درصد از بودجه قانون جدید کشور به ردیف مدیریت بحران اختصاص یافته است، افزود: تخصیص در این زمینه 100 درصد خواهد بود که به صورت تنخواه در اختیار وزیر کشور است.

 

شاکری شمسی به برگزاری مانورهای آموزشی در مناطق مختلف استان اشاره و گفت: این مانورها در راستای محک میزان کارایی و هماهنگی بین بخشی دستگاهها و اینکه تجهیزات و امکانات دستگاهها از کارایی لازم برخورد باشد تا نقاط ضعف پیش از مواجه با بحران واقعی مرتفع گردد.

 

بیمه کردن کلیه خانوارهای شهری، روستایی و مراکز تجاری، استفاده از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد در مباحث مرتبط با مدیریت بحران و تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف جهت ترمیم و اصلاح مسیل رودخانه ها، سد و بندهای خاکی از موارد دیگری بود که مدیرکل مدیریت بحران استانداری در ستاد مدیریت بحران شهرستان اشکذر به آن اشاره کرد.