جلسه ستاد هماهنگی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس شهرستان اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر در این جلسه به بررسی وضعیت شهرستان ،تشریح پروتکل های بهداشتی و نحوه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم پرداخته شد.

هادی هادی نسب فرماندار اشکذر با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی عزاداری در محرم نمی شود، گفت: هیئت های عزاداری باید از زمانی که توسط مسئولان هیئت و با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  مشخص می شود، به مدت دو ساعت  و تنها در فضاهای باز، عزاداری کنند.

وی  اظهار داشت: مسئولان هیئت ها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی دعوت می شوند تا توصیه ها و پیشنهادهای لازم در قالب دستورالعمل های بهداشتی به آن ها اعلام شود.

فرماندار اشکذر ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی  تعدادی پرچم و علم آماده و بین خانواده ها توزیع می کند تا شور حسینی همچنان در کوچه و خیابان شهرستان باشد.

هادی نسب با بیان اینکه پخت و توزیع غذا در محرم امسال ممنوع است، تصریح کرد: موادغذایی به صورت خام در قالب رزمایش مواسات و همدلی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

فرماندار اشکذر افزود: نخل برداری و حرکت هیئت ها بین محله ها ممنوع است و باید عزاداری در محل های ثابت و  روباز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  انجام شود.