به گزارش روابط عمومی  فرمانداری شهرستان اشکذر، صبح امروز دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری با حضور ائمه جمعه شهرستان، بخشدار مرکزی و دیگر اعضای  شورا در محل سالن کوثر فرمانداری اشکذر برگزار گردید.

"حجت الاسلام طالبیان" امام جمعه اشکذر در این نشست اظهار داشت تجلیل از علما از وظایف و تکالیف شرعی است و این موضوع مورد عنایت مقام معظم رهبری است و ما همانند ادای تکلیف به آن می‌نگریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه این نشست با بیان اینکه با گذشت زمان شاهد افزایش شور و شعور حسینی در بین عزاداران سیدالشهداء هستیم؛ افزود: همه ما بر اساس آموزه‌های دینی و تاکید متخصصان امر بهداشت ملزم به رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی هستیم و باید ضمن رعایت اصول بهداشتی به سوگواری اباعبدالله‌الحسین بپردازیم.

"محمدحسین قانعیان" بخشدار مرکزی اشکذر نیز در این نشست برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم با رعایت تمام اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در تمامی هیئت‌هایی که در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده‌اند را ضروری دانست.

قانعیان با بیان اینکه فضاسازی وآذین‌بندی شهرستان باید بگونه‌ای باشد که شور حسینی و حال و هوای محرم حفظ شود؛ افزود: در این شرایط خاص نقش رسانه‌ها و استفاده بهینه از فضای مجازی پررنگ‌تر می‌شود.

"علی حکیمیان" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ابتدای این نشست به بیان دستورکارجلسه پرداخت و از اعضای شورا فرهنگ عمومی شهرستان خواست به ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته پیرامون مصوبات قبلی شورا بپردازند.

گفتنی است انتخاب یکی از مفاخر شهرستان اشکذر برای بزرگداشت در سال آینده، نحوه بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و بررسی مصوبات قبلی شورا از جمله موضوعاتی بود که در دستورکار این نشست قرار داشت.