به مناسبت هفته سواد آموزی:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان اشکذر به ریاست "هادی نسب" فرماندار و با حضور " امین الرعایا" معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه نگرش به موضوع بی سوادی باید به عنوان یك آسیب اجتماعی باشد، گفت: با خرد جمعی و اجماع شهرستانی باید بیش از گذشته به این مسئله مهم توجه شود تا بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.

 

هادی هادی نسب افزود: مهاجرت  به شهرستان اشکذر با توجه به نزدیکی به مرکز استان باعث شده تا جمعی از جمعیت مهاجر که بی سواد هستند در شهرستان ما سکونت داشته و ضروریست همه دستگاه ها با آموزش و پرورش همراهی نمایند تا این افراد شناسایی و به کلاس های سوادآموزی معرفی تا از نعمت سواد خواندن و نوشتن بهره مند شوند.

 

فرماندار اشکذر به مصوبه جلسه قبل این شورا مبنی بر شناسنامه دار کردن گلخانه های بخش مرکزی اشاره و از اعضای جلسه درخواست کرد تا ضمن بررسی موارد و مشکلات مرتبط با اجرای این مصوبه، نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام نمایند.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان به سالروز تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره و اظهار اشت: این سازمان به منظور ریشه کنی بی سوادی تشکیل شد که خوشبختانه تاکنون افراد زیادی با شرکت در کلاس های سواد آموزی از نعمت ارزشمند سواد خواندن و نوشتن بهره مند شدند.

 

مرآت امین الرعایا با بیان اینکه بی سوادی یك معضل اجتماعی و همچون زخمی بر پیكر جامعه است، ادامه داد: بی‌سوادی باعث ایجاد فقر فرهنگی و به طبع آن آسیب های اجتماعی مختلفی را به دنبال دارد، لذا ریشه كنی آن نیاز به عزم ملی و مشاركت عمومی در سطح کشور دارد.

 

وی به جایگاه مطلوب شهرستان اشکذر در سال گذشته و در راستای اقدامات انجام شده در حوزه سواد آموزی اشاره و گفت: خوشبختانه جلسات این شورا و هم چنین فعالیت رابطین دستگاه ها در این شهرستان به خوبی انجام شده و امید است این روند نیز هم چنان ادامه داشته باشد تا شاهد معرفی شهرستان اشکذر به عنوان اولین شهر عاری از بی سوادی در سطح کشور باشیم.