صبح امروز:

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان اشکذر، صبح چهارشنبه 20 آذر ماه، جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان اشکذر با حضور محمدعلی شاه حسینی سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان در سالن کوثر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اشکذر در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد انتخابات شهرستان، گفت: ستاد انتخابات شهرستان در یک ماه گذشته فعالیت خود را با تشکیل کمیته‌های تخصصی، معرفی معتمدین هیئت اجرایی و  برگزاری جلسات مشترک با هیئت های نظارت و بازرسی آغاز نموده است.

 

هادی هادی نسب افزود: طبق برنامه زمان بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برنامه های ستاد انتخابات شهرستان در حال انجام است و تلاش و سعی ما بر این است با برنامه ریزی هایی که در حوزه های مختلف داریم، بستر و زمینه را برای  مشارکت حداکثری مردم شهرستان در پای صندوق های رای فراهم کنیم.

 

دبیر ستاد انتخابات استان برگزاری جلسات مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان ها در محل فرمانداری ها و دیدار با اعضای کمیته های شهرستانی را در جهت پیگیری مباحث، مشکلات و موارد مرتبط با هریک از کمیته ها دانست.

 

محمدعلی شاه حسینی اظهار داشت: مهم ترین ابزار در بحث برگزاری انتخابات، قانون انتخابات است و اگر به این موضوع توجه کنیم، از صفر تا صد مباحث انتخابات را می توانیم با اشرافیت کامل به پیش ببریم و هیچ کس نمی تواند کوچکترین خدشه ای را در بحث برگزاری انتخابات وارد کند.

 

دبیر ستاد انتخابات استان رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت را شعار اصلی در موضوع برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: ستاد انتخابات در شهرستان ها باید دقت کنند تا اعضا و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص استفاده شود.

 

شاه حسینی آسیب شناسی از مسائل و مشکلاتی که در صورت جلسات شورای تامین و ستاد انتخابات شهرستان در دوره های قبل وجود دارد را از اعضای ستاد انتخابات شهرستان اشکذر خواستار شد.

 

وی به مسائل و مشکلاتی که هر یک از کمیته های شهرستانی اعم از تدارکات، نقلیه، فناوری اطلاعات و آموزش با آن رو به رو هستند پرداخت و افزود: این مسائل و مشکلات را باید با محوریت ستاد انتخابات استان و با مشارکت و همکاری سایر نهادها، ادارات دولتی و بخش خصوصی در شهرستان مرتفع نمود.

 

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تعداد 239 نفر نامزد نمایندگی در چهار حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، تفت و میبد، اردکان و شهرستان های بافق، خاتم، ابرکوه، مهریز و بهاباد ثبت نام نمودند، تصریح کرد: بررسی صلاحیت ها و استعلام از مراجع چهار گانه که بر اساس قانون باید صورت گیرد در حال انجام است که در تاریخ 26 اذر ماه صلاحیت نامزدها نیز ابلاغ خواهد شد.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: داوطلبینی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته باشد چهار روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیئت نظارت استان اعلام نموده و هیئت نظارت ظرف مدت 20 روز فرصت دارند تا صلاحیت آنها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت 22 بهمن ماه انتشار آگهی نامزدهای انتخاباتی انجام خواهد شد و تبلیغات انتخابات نیز از 22 بهمن ماه تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات صورت خواهد گرفت.

 

محمدعلی شاه حسینی بر تعامل، همکاری و هماهنگی ستاد های انتخابات شهرستان ها با اعضای هیئت نظارت در جهت برگزاری انتخاباتی سالم و در چاچوب قانون تاکید کرد.

 

وی اظهار داشت: ملت ایران باحضور پرشور و حداكثري در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگ زرين ديگري را در تاريخ پرفروغ انقلاب اسلامي ايران به ثبت خواهند رساند.