به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، هادی‌نسب فرماندار شهرستان، در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید مختص زمان‌های خاص باشد، بلکه اینگونه برنامه‌ها باید به صورت دوره ای و مستمر و روش‌های متنوع و اثرگذار انجام شود.

هادی‌نسب در ادامه بر بهره‌گیری مطلوب از فضای مجازی در هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: باید با تولید محتواهای مناسب، افتخارات و ارزش‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شده و به میراثی ماندگار مبدل شود.

وی افزود: برای حل مشکلات احتمالی برخی خانواده‌های معظم شهدا با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و احصای مشکلات آنها، می‌توان با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه، پیگیری کرد.

فرماندار اشکذر در پایان تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شکوه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

"حسین هاتفی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اشکذر نیز در این نشست با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا اثرات معنویی ارزشمندی دارد؛ خاطرنشان کرد: حداقل وظیفه ما مسئولان سرکشی از خانواده شهدا بویژه والدین آنها و بررسی مشکلاتشان است.

فرمانده سپاه اشکذر در ادامه خواستار توجه بیش از پیش به تقویت روحیه جهادی و همکاری همه ادارات در گرامیداشت هفته دفاع مقدس شد و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری همایش بزرگداشت رزمندگان و ایثارگران، آذین‌بندی و فضاسازی شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، شرح خاطرات رزمندگان و جانبازان، دیدار با خانواده‌های شهدا، صبح‌گاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه و ... را از جمله برنامه‌‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

گفتنی است در ادامه این نشست مسئولین ادارات برنامه‌های پیشنهادی خود در هفته دفاع مقدس را مطرح و راهکارهای لازم درخصوص اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها را بیان نمودند.