فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، دویست و پنجاه و هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر با حضور "عباسعلی دانافر" مدیر کل آموزش و پرورش استان،"هادی هادی نسب" فرماندار، "حجت الاسلام محمدرضا طالبیان" امام جمعه اشکذر و جمعی از فرهنگیان شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه فرهنگیان شهرستان در دوران شیوع ویروس کرونا با ارائه آموزش‌های درسی در بستر فضای مجازی ایفای نقش نموده و مانع از تعطیلی روند آموزشی دانش آموزان شدند، گفت: ایجاد ظرفیت های لازم در فضای مجازی این امکان را برای معلمین شهرستان به وجود آورد تا شاهد تجلی دوباره جلوه های عشق، ایثار و فداکاری در عرصه علم و دانش باشیم.

 

 

هادی هادی نسب ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در شهرستان در رابطه با برنامه ملی شاد، از کلیه فرهنگیان که با وجود تعطیلی مدارس با تلاش های مجدانه خود گامی مهم در راستای آموزش از راه دور دانش آموزان برداشتند به طور ویژه تقدیر نمود و این موضوع را شایسته تقدیر دانست.

 

 

وی در ادامه به موضوع فضای نامناسب مراکز آموزشی شهرستان اشاره و اظهار داشت: مدرسهسازی مصداق بارز باقیات صالحات است که خوشبختانه خیرین شهرستان در این زمینه پیشگام بوده و امید می رود تا پایان سال دو مدرسه دیگر با همت خیرین شهرستان به بهره برداری برسد.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مبانی بنیادین سند تحول نظام آموزش و پرورش که توسط صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت تدوین و منتشر گردیده است نشان از توجه جدی به امر تعلیم و تربیت دارد.

 

 

عباسعلی دانافر اولویت اصلی در آموزش و پرورش استان را اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بر اساس این سند چرخش های اساسی در نظام آموزش و پرورش باید صورت بگیرد تا نظام آموزشی ما را به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل کند و زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان ما را بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی ایران اسلامی و نیازهای جامعه فراهم کند.

 

 

در پایان این مراسم از معلمان برگزیده شرکت کننده در مسابقه تفسیر سوره فاطر، معلمان برتر گرامیداشت هفته معلم و معلمان شاخص شهرستان که ایثارگرانه در دوران شیوع ویروس کرونا موضوع آموزش دانش آموزان را دنبال نمودند با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.