در مراسم بزرگداشت شهدای دولت در شهرستان اشکذر مطرح شد؛

جوکار: همدلی خوبی میان دولت و مجلس برای خدمت صادقانه به مردم وجود دارد/ ردائی: هم‌افزایی قوای سه‌گانه در اشکذر اتفاقات خوبی را به دنبال داشته است

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان کارمند شهرستان اشکذر با حضور کارمندان دولت و خانواده های آنها و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی، فرماندار شهرستان اشکذر در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و شهدای شهرستان اشکذر اظهار داشت: خدمت صادقانه و بی منت به مردم، مبنای کار شهیدان رجایی و باهنر بود و ثابت کردند که می توان به این شیوه به مردم خدمات رساند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در همین مسیر حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: وظیفه ما تامین زیرساخت برای زندگی مردم است و در همین راستا دولت، تکمیل پروژه های نیمه تمام را در اقصی نقاط کشور از جمله استان یزد و شهرستان اشکذر تکلیف کرد و در اشکذر 26 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال تعریف شد که روز شنبه با حضور معاون استاندار بهره برداری می شود.

فرماندار اشکذر، تکمیل و ساخت کامل پل چرخاب، روشنایی خیابان امام، آبرسانی به روستای قوام آباد و ... را از شاخص ترین پروژه هایی برشمرد که با حضور معاون استاندار بهره برداری می شود.

ردائی، بیمارستان حضرت زینب(س)، بهسازی جاده روستای حاجی آباد به عنوان مطالبه چندین ساله مردم این منطقه، تکمیل زیرگذر شرف آباد، احداث دیوار ساحلی بخش سیل‌زده روستاهای بخش خضرآباد، تکمیل جاده یزد خضرآباد با اعتبار 20 میلیارد تومان، تکمیل ساختمان پست و ... را از پروژه هایی برشمرد که احداث و تکمیل آن از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان یزد انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اولین بار در سطح کشور و استان، صدور سند برای 75 هکتار برای زمین اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن انجام شد.

فرماندار اشکذر تصریح کرد: همدلی و هم افزایی خوبی که در سطح شهرستان بین ادارات، همدلی میان دولت و نمایندگان مجلس که به شهرستان اشکذر نیز تعمیم یافته است، سبب وقوع رویدادهای بسیار خوبی و تحولات جدی در این شهرستان شده است.

وی عنوان کرد: در مسیر خدمت بی منت و صادقانه هر سه قوه، همدلانه و با هم افزایی خوب مشغول خدمت هستند و مردمی که در چند سال تحریم صبوری کردند، با صبر خود نتایج خوبی را رقم زدند و برخی اتفاقات که سالها برای آن انتظار کشیدند، به زودی محقق خواهد شد.

ردائی بیان کرد: امیدواریم ظرف یک تا دو سال آینده بتوانیم همه پروژه ها را به نتیجه برسانیم تا منشأ خیری برای مردم شهرستان اشکذر باشد.

*فعالتر از استاندار فعلی یزد ندیدم/ بهبود شرایط استان یزد در آینده نزدیک

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه های بسیار مواجه شدیم، اظهار داشت: ما در پی هر فراز و نشیبی درسی گرفتیم که این درس‌ها سبب حفظ انقلاب اسلامی شد.

وی به تشریح حوادث سالهای اول پیروزی انقلاب و ترورها و اقدامات منافقان در دهه 60 پرداخت و بیان کرد: ترورهایی که اتفاق افتاد، هر دو حاصل حضور جریان نفوذ بود و این همان مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن هشدار دادند.

جوکار با نگاهی به اقدامات دولت های گذشته تصریح کرد: ما از دولت سیزدهم انتظارات و توقعات بسیاری داریم و خوشبختانه این انتظارات تا حدی برآورده شده زیرا دولتی که هر 12 روز یکبار در روز تعطیلی کشور به میان مردم برود و مشکلات مردم را ببیند و برای آن برنامه ریزی کند، می تواند دولت الگویی باشد.

وی اظهار داشت: دولت باید آنچه در توان و ظرفیت دارد، پای کار مردم بگذارد همانگونه که وقتی کرونا آثار روانی شدیدی در جامعه حاکم کرده بود، این دولت توانست با واردات واکسن نجات بخش جان مردم باشد که این در سایه اراده محکم خدمتگزاران مردم انجام شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اقدامات دولت در حوزه مسکن اظهار داشت: ما در دولت قبل یک واحد در استان یزد نساختیم و هر چه بود، تکمیل واحدهای قبلی بود اما امروز نهضت ساخت مسکن در کشور آغاز شده و دولت خود را موظف می‌سازد که این مسکن را بسازد و اگر نهضت مسکن سازی راه بیفتد، قفل بر اقتصاد و تولید هم باز خواهد شد.

جوکار همچنین به تشریح اتفاقات رخ داده در مذاکرات پرداخت و گفت: آمریکا امروز دو راه بیشتر ندارد یا باید توافق کند یا باید هزینه های طی کردن این راه را بپردازد و خودش خوب می داند که این هزینه ها چیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات خوبی که در استان یزد در حال رخ دادن است، تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم که در این دوران، فعالتر از استاندار فعلی کسی را ندیدم و پیگیری هایی که از مرکز می شود، شرایط خوبی را برای استان در آینده ای نزدیک رقم خواهد زد.

جوکار همچنین اظهار داشت: هم اکنون همدلی بسیار خوبی میان دولت و مجلس وجود دارد که امیدواریم در سایه این همدلی، کشور در مسیر توسعه قرار گیرد و مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد یکی پس از دیگری برطرف شود.​​​​​​​