حضور مردم در اجتماعات پیش‌بینی شده در سفر هیئت دولت پشتوانه ای برای مسئولان است

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر با دعوت از مردم برای حضور در اجتماع بزرگ مردمی با حضور رئیس جمهور در روز پنجشنبه، گفت: حضور مردم در این اجتماعات، پشتوانه‌ای برای مطالبات مسئولان استان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی در جلسه شورای اداری اشکذر با بیان اینکه سفر هیئت دولت به استان یزد دو روزه است اما برکات آن می تواند مدت زمانی بسیار طولانی در یزد ماندگار باشد.

وی افزود: بی شک مطالبات مردمی در اجتماعات برنامه‌ریزی شده می تواند برای استان یزد و شهرستان اشکذر بسیار مؤثر باشد.

فرماندار اشکذر با بیان اینکه حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور و اجتماعات برنامه ریزی شده، پشتوانه ای برای مطالبات مسئولان استان به منظور تحقق اهداف و برنامه‌ها است.

ردائی با اشاره به اینکه منکر مشکلات اقتصادی مردم نیستیم، افزود: با توجه به امیدی که رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم دارند و عزم جدی که در دولت برای رفع مشکلات مردم وجود دارد، امید به دولت و نظام همچنان در دل مردم نهادینه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیمای آبی استان یزد، یادآور شد: استان یزد با کمبود جدی آب مواجه است و بی‌شک شهرستان اشکذر از تبعات این بی آبی در امان نیست و در صورتی که آب در اشکذر قطع شود، ظرف هشت ساعت باید آب را جیره‌بندی کنیم.

ردائی عنوان کرد: کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی‍‌ها نیز شرایط را دشوارتر کرده و در صورتی که برنامه ریزی و پیش بینی مناسب انجام نشود، در سال های آینده به طور قطع با مشکلات جدی در زمینه آب مواجه خواهیم شد.

فرماندار اشکذر با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر سال 86 ایشان به استان یزد افزود: دولت سیزدهم نیز در این زمینه عزم جدی دارد.

وی ادامه داد: اجرای خط پدافندی همچنین اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد، از حیاتی‌ترین پروژه‌ها برای استان یزد به شمار می رود که خط پدافندی ظرف سه ماه مورد بهره برداری قرار گرفت و هدف آن نیز تأمین آب شرب در صورت قطع خط اول انتقال آب به استان یزد است.

ردائی به تشریح پروژه های اجرا شده یا در دست اجرا و نیمه‌تمام در حوزه آب پرداخت و گفت: امروز با تدبیر و پیگیری استاندار و مسئولان استان و همراهی دولت، تأمین مالی خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد انجام شده که رقم قابل توجهی است.

فرماندار اشکذر در این جلسه همچنین با اشاره به پروژه های سفر اول رئیس جمهور و هیئت دولت در شهرستان اشکذر اظهار داشت: پروژه‌های این شهرستان اعم از نهضت ملی مسکن، بیمارستان حضرت زینب(س) اشکذر و ... در دست پیگیری و اجراست و خوشبختانه خیّر بیمارستان، با عزمی جزم پیگیر اجرای این پروژه است.

وی افزود: تکمیل گازرسانی به روستاهای بالادست خضرآباد نیز اجرا شده و بخشی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

ردائی، اولویت سفر دوم هیئت دولت را تکمیل پروژه های سفر دور اول اعلام کرد و گفت: نیازهای شهرستان نیز احصاء شده اما به نظر می رسد پروژه جدیدی در این سفر مصوب نخواهد شد و پروژه‌های نیمه‌تمام باید به سرانجام برسد.

وی همچنین از سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان اشکذر خبر داد و گفت: در این سفر دو پروژه افتتاح و بازدید خواهد شد.

گفتنی است قرائت وصیت‌نامه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، توصیه درخصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها بویژه گاز، تسهیل در امر ازدواج جوانان و هماهنگی جهت کسب آمادگی بیشتر پیرامون سفر هیئت دولت به استان از دیگر برنامه‌های نشست شورای اداری بود.