فرماندار اشکذر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ فرماندار اشکذر در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان که هم‌زمان با «هفته ملی مهارت» انجام شد گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگر تولید و اشتغال به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه دولت و مردم نیازمند تحول است.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» افزود: حلقه گم‌شده این تحول کسب مهارت و کارآفرینی است و در صورت تحقق این مهم پویایی اقتصادی حاصل خواهد شد.

 

وی ضرورت امروز جامعه را کسب مهارت متناسب با نیاز برشمرد و تصریح نمود: کسب دانش در حوزه‌های تخصصی باید با برنامه و به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

این مقام مسئول با ابراز تأسف از وضعیت ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای اشکذر اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات و کمبودهای اعتباری درصددیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیری و اجتماعی نسبت به تکمیل این مجموعه اقدام کنیم.

 

کسب مهارت، کارآفرینی و اشتغال‌زایی اضلاع مثلث تولید

 

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای اشکذر رونق بخشی به این مجموعه را از اهداف خود برشمرد و ادامه داد: برگزاری 7 کارگاه فعال در مرکز، 9 پایگاه سیار روستایی و همچنین دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی در پادگان‌های نظامی عنوان موفق‌ترین عملکرد را در بین مراکز فنی و حرفه‌ای نصیب شهرستان اشکذر کرده است.

 

«جلال میرجلیلی» بابیان اینکه مرکز اشکذر توانسته است درصد بالایی از علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی در شهرستان را جذب کند عنوان داشت: در همین رابطه تاکنون 8 دوره آزمون هماهنگ در این مرکز برگزار شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی منجر به کسب‌وکار گفت: تمامی دوره‌های برگزارشده در مرکز فنی و حرفه‌ای اشکذر با نشست‌های کارآفرینی توأمان بوده است تا مهارت آموزان بتوانند پس از یک دوره کسب درآمد کنند.

 

مسئول مسابقات ملی مهارت کسب مهارت، کارآفرینی و اشتغال‌زایی را اضلاع مثلث تولید برشمرد و عرضه داشت: تلاش شده است با برگزاری دوره‌های کارآفرینی نگرش مهارت آموزان برای ایجاد اشتغال پایدار تغییر یابد.