فرماندار اشکذر خواستار شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ ‌«محمدعلی شاه‌حسینی» در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بابیان اینکه این سازمان نقش بی‌بدیلی درحرکت و فعالیت دستگاه‌های استان دارد اظهار داشت: ‌ تعامل این سازمان با سایر مجموعه‌های اجرایی می‌تواند تحرک و پویایی دستگاه‌ها را دوچندان کند.

 

فرماندار اشکذر در این نشست که بخشداران و شهرداران مناطق مختلف این شهرستان نیز حضور داشتند تعامل سازنده این سازمان با مجموعه استانداری را نیز مورد تأکید قرارداد و ابراز امیدواری کرد: تعامل بین فرمانداری‌های شهرستان‌های استان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزایش یابد تا روند خدمت‌رسانی به مردم شتاب گیرد.

 

وی با تقدیر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تدوین سند چشم‌انداز شهرستان اشکذر نیز گفت: ‌ در حال حاضر برنامه‌های شهرستان اشکذر منطبق بر سند چشم‌انداز در حال اجرا است و درصورتی‌که همکاری‌ها استمرار یابد می‌توان ‏توسعه و پیشرفت روزافزون این خط را شاهد بود.

 

فرماندار اشکذر با اعلام آمادگی حضور مؤثر شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در بازسازی و بهسازی بناهای تاریخی شهرستان ابراز داشت: ‌در صورت حمایت سازمان مدیریت می‌توان پروژه‌های گردشگری به‌عنوان یکی از هشت محور توسعه را با سرعت بیشتری به‌پیش برد.

 

کاهش ارزش‌افزوده ۷ میلیارد تومانی شهرستان اشکذر موضوع دیگری بود که شاه‌حسینی با آن اشاره کرد و تجدیدنظر در تخصیص اعتبارات را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواستار شد.

 

فرماندار اشکذر به خشک‌سالی‌های مکرر در بخش خضرآباد و نیز درخواست‌های متعدد مردم مبنی بر تکمیل خط انتقال آب پرداخت و افزود: ‌ آب شرب اکنون به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه مردم این خط موردتوجه است و این در حالی است که پروژه مجتمع امام حسین همچنان نیازمند اعتبار برای تکمیل است.

 

این مقام مسئول تأخیر در مبادله موافقت‌نامه‌ها را به‌عنوان چالشی دیگر مورد تأکید قرارداد نظارت مستمر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر اجرای دقیق آن خواستار شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز بابیان اینکه فرمانداران به‌عنوان بازوان این سازمان در شهرستان‌ها هستند عنوان داشت: دولت درصدد کاهش نقش خود در فعالیت‌های اقتصادی است و این مهم از طریق همکاری و تعامل مستمر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ممکن است.

 

«سید مجتبی حسینی پور» با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها به‌ویژه گسترش مشاغل خانگی نیز گفت: ‌ روستاها همواره به‌عنوان مراکز تولید مطرح بوده‌اند و این کارکرد باید همچنان با حداکثر ظرفیت و حداقل هزینه تداوم داشته باشد.

 

بهره‌وری بیشتر از مراکز مازاد مورداستفاده دستگاه‌ها نکته دیگری بود که وی بر آن تأکید کرد و افزود: با تغییر کاربری اماکن مازاد و واگذاری آن به بخش خصوصی ضمن جبران کسری منابع شرایط برای خدمات‌دهی نیز بهبود خواهد یافت.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به شرایط جدید پرداخت وام به متقاضیان در جهت ایجاد کسب‌وکارهای نوین و بهره‌مندی از صندوق خرد در جهت افزایش میزان اشتغال و رشد و توسعه جامعه خاطرنشان کرد: ‌ دولت در عین حمایت از ایجاد اشتغال در جامعه بر نظارت مستمر خود را نسبت به وام‌های پرداختی قبل، حین و بعد از اجرا مصمم است.