فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی شهرستان اشکذر با فرماندار با هدف ارائه راهکارهای لازم در جهت ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه اعضای هیئت علمی مراکز آموزشی عالی شهرستان اشکذر با یک رقابت صحیح و سالم در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی توانستند موفقیت های بزرگی را در سطح استان و کشور به دست آورند، گفت: انجام کار تخصصی در حوزه تالیف و پژوهش دانشگاهی شهرستان، منجر به ترجمه کتب  متعدد دانشگاهی، ارائه مقالات در مجلات معتبر و ثبت اختراع در زمینه های مختلف شده است.

 

محمدعلی شاه حسینی ارتباط نزديك دانشگاه و صنعت در شهرستان را عاملی مهم در تحول اقتصادی تولید، اشتغال و کارآفرینی دانست و افزود: نقش متقابل دانشگاه و صنعت می تواند الگويي جدید را براي حل مشکلات این دو حوزه فراهم کند و این امرم مستلزم برگزاری نشست های مشترک اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی شهرستان با صنعتگران است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان اشکذر با دارا بودن بیش از 600 واحد، یکی از شهرستان های صنعتی استان به شمار می رود، خاطر نشان کرد: مجموعه دولت در شهرستان اشکذر این آمادگی را دارد تا از طريق ارتباط با واحد های صنعتی، طرح های موفق دانشگاهی که می تواند در تحول و کارآفرینی حوزه كار و صنعت موثر باشد را مورد حمایت قرار دهد.

 

امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و واحد های صنعتی در خصوص مسائل زیست محیطی و فضای سبز، توجه به طرح های کارآفرینی در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی و فرا گیری مهارت های اجتماعی خانواده ها از جمله صحبت های دیگر فرماندار اشکذر در دیدار با اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی شهرستان اشکذر بود.

 

در این نشست روسای دانشگاه پیام نور رضوانشهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر به ارائه گزارش عملکردی از وضعیت پژوهشی دانشگاه خود پرداختند.