معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای شهرستان اشکذر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: مفهوم خبرنگار در شرایط امروز جامعه تغییریافته به‌نحوی‌که خبرنگار از انعکاس صرف خبر فاصله گرفته و به عنوان یک فعال رسانه‌ای و یک نیروی تأثیرگذار اجتماعی قلمداد می‌شود.

 

«محمدعلی طالبی» در این نشست که مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، فرماندار اشکذر و معاونین فرمانداری نیز حضور داشتند عرضه داشت: خبرنگاران باید با تأثیرگذاری نقش پررنگ‌تری در فضای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه داشته باشند و ضمن شناخت دقیق و صحیح از فضا و شرایط جامعه به‌عنوان یک نیروی اجتماعی فعالیت و تاثیرگذاری خود را در تصمیم‌سازی‌های مختلف ایفا نمایند.


وی ادامه داد: دامنه تأثیرگذاری رسانه‌های محلی به‌واسطه ارتباط نزدیک‌تر ‌خبرنگاران محلی با مردم و همچنین حضور بیشتر درصحنه‌ها و مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گسترده‌تر است که انتظار می‌رود این اثرگذاری افزون‌تر شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد جایگاه ممتازتر رسانه‌های محلی را یادآور شد و افزود: شناخت چنین جایگاهی می‌تواند علاوه بر کمک به تعامل خبرنگاران و فعالان رسانه‌های محلی شرایط مطلوب‌تری را در حوزه اطلاع‌رسانی، هدایت و تنویر افکار عمومی به دنبال داشته باشد.


رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان ایجاد اتاق خبر ‌در شهرستان اشکذر را ضروری عنوان کرد و از حمایت کامل مسئولین برای فراهم نمودن شرایط لازم تحقق این مهم و همچنین تسهیل امور خبرنگاران و رسانه‌ها خبر داد.

 

 طالبی خبرنگاران را صدای مطالبه گر مردم توصیف نمود و بر لزوم انعکاس فعالیت‌ها، اقدامات و عملکرد دولت در شهرستان‌ها و همچنین جمع‌آوری انتقادات مردم از سطح جامعه و انتقال نقاط ضعف مسئولان به آن‌ها باهدف بهبود کیفیت خدمات در سیستم دولتی و رفع نواقص تأکید نمود.

 

فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست رسانه را زبان گویای مردم برشمرد و افزود: مسئولین شهرستان همواره و با آغوش باز پذیرای نقد منصفانه رسانه‌ها در جهت بهبود فعالیت خود و ارائه خدمات مناسب‌تر به شهروندان هستند.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» با تقدیر از تعامل و همکاری مطلوب خبرنگاران و ابراز تمایل از ایجاد اتاق خبر اظهار داشت: اولویت مسئولان و مدیران شهرستان اشکذر بر حمایت و همراهی پایگاه‌های خبری و نشریات است و ایجاد اتاق خبر می‌تواند علاوه بر کاستن از مشکلات خبرنگاران در انعکاس اخبار و رخدادهای شهرستان نیز مؤثر باشد.

 

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران ‌و فعالین رسانه‌های شهرستان اشکذر تجلیل شد.