در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با فرماندار اشکذر مطرح شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، خانم "نیره پور ملائی " مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با " هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر دیدار کرد.

 

 

در این دیدار که معاونین فرمانداری و شهردار اشکذرحضور داشتند ، فرماندار اشکذر با بیان اینکه از ابتدای فعالیت در مجموعه فرمانداری بازدید های متعددی از واحد های صنعتی در شهرک صنعتی نیکو، فولاد و ناحیه صنعتی حاجی آباد صورت گرفته است، گفت: نسبت به دغدغه مردم شهرستان مبنی بر مسائل زیست محیطی واقف هستیم و در رابطه با مسائلی که با حوزه سلامت مردم سرو کار دارد با جدیت در حال پیگیری هستیم.

 

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه علی رغم صنعتی بودن شهرستان اشکذر اداره محیط زیست در این شهرستان وجود خارجی ندارد، افزود: اگر چه فعالیت هایی تحت عنوان بازدیدهای سر زده و توسط نماینده اداره محیط زیست استان صورت می گیرد اما خواسته اصلی مردم فعالیت اداره و یا نمایندگی مستقل محیط زیست در شهرستان است.

 

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی اداره محیط زیست استان در رابطه با مسائل آلایندگی شهرستان اشکذر گفت: اقدامات بسیار خوبی در ماه های گذشته در برخورد با واحد های آلاینده که منشا بوی مشمئز کننده و هم چنین آلودگی هوا در منطقه  بودند صورت گرفته که نمونه آن تعطیلی سه واحدی که علی رغم اخطارهای متعدد و دعوت، در جلسات فرمانداری حضور نیافتند.

 

 

فرماندار اشکذر اظهار داشت: برخورد با واحد های صنعتی آلاینده شهرستان منطبق با نظر اداره حفاظت از محیط زیست استان است و در این راستا مجموعه شهرستان بنا بر نظرات تخصصی کارشناسان این حوزه اقدام خواهد کرد.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از همراهی خوب مجموعه فرمانداری در برخورد با واحدهای آلاینده، جهت استقرار اداره محیط زیست شهرستان با حضور چند کارشناس مجرب قول مساعد داده و به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کمیسیون ماده ۱۲ نیز پرداخت.

 

 

در پایان، اعضا جلسه از واحدهای آلاینده ای که در یک ماه گذشته پلمپ شده و در جهت اصلاح رفع آلودگی خود اقداماتی انجام داده بودند بازدید صورت گرفت و با توجه به اینکه منبع آلودگی این واحدها به طور کامل رفع نشده بود، عدم فعالیت آنها تا زمان برطرف شدن کامل منبع آلودگی بنا به دستور اداره حفاظت محیط زیست استان صادر شد.