به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "حجت الاسلام و المسلمين طالبيان" در نشستي كه با حضور مديران فرهنگي و به منظور مشكلات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد گفت: ارتقاي سطح علمي دانش آموزان امري مطلوب و ضروري است.

امام جمعه اشكذر خواستار افزايش توان علمي مدارس و اموزشگاه هاي شهرستان شد و گفت: با بهر گيري از معليمن و دبيران مجرب مي توان كيفيت تحصيلي دانش آموزان را ارتقا بخشيد.

وي با انتقاد از برخي تعصبات بي جا و كوركورانه تصريح كرد: اينكه افرادي به خاطر تعصبات محلي دانش آموزان را در انتخاب مدارس دچار اشتباه كنند كاملا غيراخلاقي  و به دور از عقل است.

امام جمعه اشكذر با بيان اينكه ريشه تمامي اين بي اخلاقي ها جهل و ناداني است افزود: همين تعصبات بي جا  خسارات فراواني را براي شهرستان به دنبال داشته است.

حجت الاسلام طالبيان با انتقاد از طرح مشكلات مالي برخي از معلمين در كلاس درس گفت: بازگو كردن مشكلات مالي و مقايسه شغلي ، اثرات نامطلوبي بروي دانش آموزان خواهد داشت.

"محمدعلي شاه حسيني" نيز در اين نشست با اظهار نگراني از وضعيت كيفيت آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: افت كيفيت تحصيلي دانش آموزان  عوامل مختلفي دارد كه با مي بايست با برنامه محوري و استفاده از تمامي ظرفيت ها از هرگونه ريزيش در كميت و كيفيت تحصيلي دانش آموزان جلوگيري كرد.

فرماندار اشكذر نقش خانواده ها در راستاي ارتقاي سطح كيفيت تحصيلي دانش آموزان را مهم عنوان كرد و گفت: برگزاري جلسات با خانواده ها و آگاهي بخشي در اين زمينه از اولويت هاي برنامه ريزي آموزش و پرورش شهرستان باشد.

وجود دانش اموزان غيربومي و اتباع بيگانه ، جذب معلمان ودبيران توانمند شهرستان توسط سار مناطق استان، وجود دانش آموزان متاهل، نبود مراكز مشاوره اي و عدم توزيع رشته مناسب از مهمترين علل ريزش تحصيلي شهرستان  توسط مديران و حاضرين در اين نشست عنوان گرديد.