معاون امور عمرانی استاندار تاکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه عمران شهری و روستایی شهرستان اشکذر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست با تأکید بر لزوم اجرای تبصره 19 ماده‌واحده قانون بودجه سال 1396 کل کشور گفت: ضروری است دستگاه‌های مختلف با بهره‌گیری از مشارکت مردمی و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش غیردولتی در امور تصدی-گری اهتمام داشته باشند.

«محسن صادقیان» بابیان اینکه تخصیص اعتبار، صرفاً برای پروژه‌هایی که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد اختصاص می‌یابد بر لزوم توجه ویژه دستگاه‌ها نسبت به نحوه هزینه کرد بودجه در جهت تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تأکید نمود.

وی از آمادگی دولت برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام مورد استقبال بخش خصوصی خبر داد و افزود: دستگاه‌ها می‌توانند در صورت امکان نسبت به واگذاری مجتمع‌های فرهنگی، سالن‌های ورزشی و پروژه‌های نیمه‌تمامی که بخش خصوصی تمایل به دریافت آن دارد اقدام نمایند.

فرماندار اشکذر نخستین مطالبه مردم این شهر را تعیین تکلیف مسکن مهر عنوان کرد و توجه ویژه دستگاه‌های متولی برای رفع مشکل این واحدها را خواستار شد.

«محمدعلی شاه‌حسینی» مهم‌ترین علل شکستگی این واحدها را عدم دفع مناسب فاضلاب برشمرد و بر لزوم اجرای هر چه سریع‌تر پکیج تصفیه فاضلاب با توجه به تأیید شورای فنی استان پافشاری نمود.

وی مشکلات مجموعه‌های تاریخی و گردشگری «باغ وزیر حجت‌آباد»، «مجموعه سلطان بندرآباد» و موزه و آسیاب آبی اشکذر را اولویت میراثی شهرستان برشمرد و از آمادگی دولت برای واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

در ادامه این نشست بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اتمام جاده‌های «یزد خضرآباد» و «اتابک کذاب» و همچنین رفع مشکل «مسجد ریگ رضوانشهر» و مسکن مهر خضرآباد تأکید شد.