دقت، سرعت عمل و توجه به قوانین، نیروی محرکه و ابزار پیشرفت طرح‌های کاداستر و شهیدسلیمانی

 

نشست حدنگاری شهرستان اشکذر با حضور حمیدرضا یادگار معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان اشکذر،  رئیس اداره امور نقشه‌برداری و کاداستر استان و جمعی از مسئولان ادارات مربوطه در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، حمیدرضا یادگار معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان اشکذر با اشاره به اهمیت طرح کاداستر بیان کرد: این طرح در شهرستان اشکذر باید با دقت و سرعت عمل بالا انجام شود که به نتیجه مطلوب برسد و تخلفاتی نیز در این زمینه صورت گرفته بوده است که توسط مسئولان در شهرستان اشکذر این تخلفات متوقف و به آن ها رسیدگی شده است و به صورت جدی پیگیری می شود.

 وی اظهار داشت: گام‌های طرح شهید سلیمانی شامل تعویض سندهای دفترچه ای به تک برگی، صدور سندهای واقع در محدوده طرح هادی روستا و صدور اسناد اراضی زراعی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

یادگار با تاکید بر دقت در قوانین در این زمینه تصریح کرد: قوانین در این زمینه از جمله ماده ۲۱ جهت درخواست ثبت که مدارک و مستندات محکم نیازد دارد و قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار توسط بنیاد مسکن اجرا می شود و قانون تعیین تکلیف اراضی رسمی نیز در این حوزه مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم پیرامون راهکارهای تسریع در اجرای طرح کاداستر و طرح شهید سلیمانی، همچنین اهمیت قوانین موجود برای اجرایی شدن این طرح‌ها بحث و گفتگو شد.