فرماندار اشکذر در نشست شورای آرد و نان شهرستان مطرح کرد:

دلایل کاهش سهیمه نانوایی‌ها باید اطلاع رسانی عمومی شود/ همسان‌سازی و پخت نان در ساعات اولیه صبح ضرورت دارد/ برخورد قانونی و عدم مماشات بازرسان نانوایی‌ها بعد از دوبار تذکر

روح الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست شورای آرد و نان، بر اطلاع رسانی عمومی نظارت‌ها و بازرسی مستمر نانوایی‌ها و دلایل کاهش سهیمه آرد این واحدها تأکید کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح الله ردائی در نشست شورای آرد و نان گفت: مردم باید در جریان پیگیری‌های شورای آرد ونان شهرستان باشند، باید در جریان نظارت‌ها و بازرسی مستمر شورای آرد و نان قرار گیرند و به دنبال آن دلایل کاهش سهیمه نانوایی‌ها باید اطلاع رسانی عمومی شود.

ردائی با تأکید بر نظارت واقعی و مستمر بر خبازی‌ها از لحظه بارگیری آرد افزود: عدم پایبندی تعدادی از نانوایی‌ها به وظایف خود باعث نارضایتی عمومی شده است و این موضوع شایسته مردم شریف شهرستان اشکذر نیست.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خبازان متعهد و منظم، خاطرنشان کرد: عدم رعایت ساعت پخت، کم‌فروشی، توزیع خارج از شبکه، تعطیلی غیرمجاز، عدم رعایت قوانین صنفی از جمله تخلفاتی است که برخی از نانوایان شهرستان مرتکب می‌شوند.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان اشکذر افزود: یکی از مباحث مهم در تأمین کالاهای اساسی، موضوع مهم آرد و نان می‌باشد که در این شهرستان، بیشتر نانوایی‌ها قانون‌مدار عمل می‌کنند؛ اما تعدادی اندکی از آن‌ها که تخلفاتی از جمله تعطیلی خودسرانه و ساعات پخت نامنظم دارند مشمول عدم مماشات بازرسان بعد از دوبار تذکر و برخورد قانونی خواهند شد.

وی ادامه داد: با عنایت به درخواست‌های مردمی، همسان‌سازی و پخت نان در ساعات اولیه صبح ضرورت دارد و متولیان امر در اسرع وقت باید در این خصوص تدبیری بیاندیشند.

حمیدرضا یادگار معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان اشکذر در خصوص آموزش سیستم جدید و سامانه نانینو به نانوایان سرآمد شهرستان‌های استان است؛ اظهار داشت: تخلفات نانوایان در سامانه نانوایان قابل توجیه نیست اما آموزش مورد نیاز در این خصوص بر حسب درخواست نانوایان ادامه دارد.

حسن بنی‌اسدی مدیرجهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 52 واحد نانوایی در سطح شهرستان، تأکید کرد: با اجرای هوشمندسازی فرایند توزیع آرد و نان، بخش اعظمی از تخلفات که به کمک دستگاه‌های کارتخوان هوشمند قابل رصد روزانه است؛ کاهش یافته است.

بنی اسدی همچنین از جریمه 24 میلیارد ریالی در صنف نانوایان شهرستان اشکذر در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان جریمه در شناسایی 9 واحد متخلف صورت پذیرفته است که به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: متأسفانه با توجه به تخلفات و عدم توجه نانوایان به دستورالعمل هوشمندسازی نان، سهمیه آرد برخی نانوایی‌های شهرستان طی دوماه گذشته کاهش یافته است و ساعات پخت کم و نامنظم آنها را به دنبال داشته است؛ اما این سهمیه به دیگر واحدهای خبازی متعهد اختصاص یافته تا نان مردم تأمین شود.

بنی اسدی افزود: ایجاد تراکنش‌های صوری با استفاده از کارت‌های بانکی متعدد، عدم رعایت ساعت پخت و عدم استفاده از سهمیه در بازه زمانی مشخص و فروش تعداد نامتعارف نان در برخی از خبازی‌ها باعث کاهش سهمیه آرد آنها شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر در پایان سخنان خود با قدردانی از نانوایان متعهد، خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی می‌تواننددر راستای نظارت همگانه و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر مراجعه و یا با شماره تلفن 32724001 تماصل نمایند.

​​​​​​​