خطیب نماز جمعه اشکذر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر و به نقل از پایگاه خبری اشکذر خبر؛ خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم، گفت: منصب امامت یک جایگاه الهی است که تنها خدا می‌تواند آن را انتخاب کند.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا طالبیان» به خصوصیات حاکم دینی در قرآن اشاره کرد و افزود: حاکم یک جامعه اسلامی باید موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام باشد.

وی ویژگی دوم یک حاکم اسلامی را ترس از خدا دانست و تصریح کرد: ویژگی سوم حاکم جامعه اسلامی از دیدگاه قرآن، تلاش برای گسترش دین خداست.

طالبیان ادامه داد: عید غدیر خم عید الله‌اکبر است در این عید بافضیلت شایسته است برنامه‌های باشکوهی در کشورهای اسلامی و شیعیان برگزار شود که شهرستان ما نیز از قاعده جدا نیست.

امام‌جمعه اشکذر به هشتم شهریور، سالروز شهادت شهیدان، باهنر و رجایی که به‌عنوان هفته دولت نیز نام‌گذاری شده است اشاره کرد و گفت:  اول شهریور تا هشتم این ماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که باید دولتمردان در این هفته عملکرد خود را به مردم بازگو کنند و گزارشی از کار خود در سال گذشته بدهند.

وی بابیان سفارش حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر به‌عنوان یک حاکم اسلامی، افزود: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک فرمودند " مالک به‌شدت بپرهیز بعدازآنکه به مردم خدمت کردی بر آن‌ها منت بگذاری و دوری‌کن از بزرگنمایی کارهای کوچکی که برای مردم انجام دادی ".

طالبیان به ادامه نامه اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) در ادامه به مالک اشتر فرمودند " مبادا وعده‌ای به مردم بدهی که به آن عمل نکنی که آن موجب خشم خدا و خشم مردم می‌شود ".