به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "علیرضا ابوالحسنی" در نشست گفتگو و تبادل‌نظر با مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان اشکذر بر ضرورت گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این منطقه تأکید کرد.

 

معاون فرماندار اشکذر بابیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی علاوه برافزایش ارزآوری در این بخش به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی محسوب می‌گردد خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند ضمن کاهش ضایعات، آسیب‌پذیری محصولات کشاورزی را نیز به دنبال داشته باشد.

 

ابوالحسنی به حمایت دولت تدبیر و امید به‌ویژه در خصوص پرداخت تسهیلات کم‌بهره اشاره کرد و بر لزوم توسعه واحدهای فرآوری محصولات عمده شهرستان اشکذر ازجمله انار، داروهای گیاهی و محصولات گلخانه‌ای تأکید نمود.

 

وی افزود: در همین راستا طرح‌های دارای اولویت در شهرستان شناسایی و مشخص‌شده و فرمانداری آمادگی دارد با همکاری دستگاه‌های متولی شرایط را برای علاقه‌مندان فعالیت در این حوزه مهیا نماید.

 

اشتغال پایدار به‌ویژه بهره‌مندی از ظرفیت بانوان روستا محور دیگر صحبت‌های معاون فرماندار اشکذر بود که به‌عنوان مهم‌ترین عامل در جهت بهبود وضعیت معیشت خانواده‌های روستایی و نیز عاملی مؤثر در بازدارندگی مهاجرت این مناطق از آن یاد شد.