معاون اول رئیس‌جمهور؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ معاون اول رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از بخش بخار نیروگاه تابان شهرستان اشکذر بابیان روند مطلوب دولت تدبیر و امید در همگام‌سازی صنعت برق با استانداردهای زیست‌محیطی اظهار داشت: تلاش شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سوخت بسیاری از نیروگاه‌های کشور از سوخت مایع به گاز تغییر یابد.

 

«اسحاق جهانگیری» با اشاره به افتتاح پروژه‌های نیروگاهی در سفر به استان یزد و شهرستان‌های اردکان و اشکذر افزود: ایران اسلامی اکنون در زمینه نیروگاه سازی ازجمله کشورهای پیشرو در منطقه و جهان محسوب می‌شود و رسیدن به این مهم به‌واسطه نیروهای متخصص میسر شده است به‌نحوی‌که خدمات فنی و مهندسی ما به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

 

وی بابیان اینکه صنعت برق با تکیه‌بر همین توانایی نیروی انسانی توانسته شبکه برق کشور را پایدار نگه دارد تصریح نمود: دولت مصمم است با بهره‌گیری از توان داخلی و نیز سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی زمینه توسعه انرژی‌های نو در کشور را فراهم نماید و افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در همین راستا بوده است.

 

این مقام عالی با اشاره به هزینه پایین تولید برق با انرژی‌های نو ازجمله انرژی خورشیدی و هسته‌ای نیز عنوان داشت: در همین رابطه با انعقاد قرارداد و همکاری شرکت‌های روسی 2 نیروگاه هزار مگاواتی جدید در حال ساخت است که در صورت اتمام ضمن بهره‌مندی از انرژی ارزان‌تر زمینه توسعه افزون‌تر کشور فراهم خواهد شد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور اتصال شبکه برق کشور به بسیاری از کشورهای منطقه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین توفیقات کشور در حوزه صنعت برق دانست و ادامه داد: اگرچه در حال حاضر به شبکه‌های مهم منطقه ازجمله افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق وصل می‌باشیم ولی درصدد برقراری ارتباط و تبادل انرژی با کشورهای دوم هستیم.