به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "محمدعلي شاه حسيني" در نشست توسعه صنعت اسب و سواركاري اين شهرستان اظهار داشت: در سند توسعه و چشم انداز، 14 برنامه مهم براي توسعه شهرستان در نظر گرفته شده است كه يكي از مهمترين برنامه هاي توسعه همه جانبه صنعت اسب و سواركاري مي باشد.

فرماندار اشكذر از صنعت اسب به عنوان يكي از صنايع پاك ياد كرد و گفت: با برنامه ريزي دقيق و حمايت همه جانبه شهرستان و استفاده از ظرفيت هاي استاني مي توان گسترش بيش از پيش اين صنعت پاك را فراهم كرد.

اين مقام مسئول به موضوع واگذاري زمين در راستاي احداث مجموعه توريستي و گردشگري اسب اشاره كرد و گفت: 90 هكتار از 200 هكتار اين مجموعه در حال حاضر قابليت واگذاري داشته و مشكل واگذاري مابقي  با همكاري منابع طبيعي شهرستان، شهرداري اشكذرو هيات سواركاري استان مرتفع خواهد شد.

فرماندار اشكذر همچنين خواستار اعطاي تسهيلات ارزان قيمت در راستاي حمايت از باشگاه داران شهرستان توسط جهادكشاورزي شد.

"احمد زارع پور" نيز در اين نشست با بيان اينكه شهرستان اشكذر قطب صنعت اسب كشور مي باشد تصريح كرد: بيشترين تعداد اسب عرب به عنوان مطرح ترين نژاد در كشور در اين شهرستان وجود دارد.

رئيس هيات سواركاري استان احداث پيست سواركاري در اين شهرستان را يكي از نيازهاي اساسي در راستاي توسعه و پيشرفت اين صنعت ياد كرد و گفت: اگر در اين راستا اقدامي صورت نگيرد عملا از هرگونه پيشرفت و گام اساسي به دور خواهيم بود.

وي با مقايسه صنعت اسب ايران با كشورهاي آمريكا، فرانسه، تركيه و ... گفت: ايران و به خصوص استان يزد از ظرفيت و پتانسيل بسيار بالايي در راستاي گسترش اين صنعت برخوردار است.

زارع پور نبود قرنطينه اسب در كشور را يكي از مهمترين دلايل ناتواني كشور در صادرات اسب عنوان كرد و گفت: اميدواريم اين مشكل طي يكسال آينده مرتفع گردد و درآمد زايي خوبي براي كشور حاصل گردد.

مشكل بيمه كارگران باشگاه ها، نبود كلينيك و بيمارستان اسب، عدم واگذاري زمين مناسب و تسهيلات گران قيمت از مهمترين موارد مطرح شده توسط باشگاه داران شهرستان در اين نشست بود.