دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر با همراهی بخشداران مرکزی و خضرآباد و مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اشکذر با احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار و پیرامون سفرهای نوروزی و توسعه پایدار گردشگری در روستاها گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر با همراهی بخشداران مرکزی و خضرآباد و مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اشکذر با احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار کرد.

روح‌الله ردائی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب احمد آخوندی به سمت جدید، به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان اشکذر و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیارخوب گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان اشکذر مدخل و پیشانی مرکز استان است و نیازمند توجه بیش‌ازپیش است.

سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر در ادامه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا درخصوص سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه با کاهش محدودیت‌های کرونایی و احتمال افزایش گسترده مسافرت‌های نوروزی و همچنین قرابت شهرستان اشکذر با مرکز استان، باید تمهیدات لازم جهت استقبال درخور از گردشگران اتخاذ گردد.

احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر و هیئت همراه، به تدوین سند تحولی توسعه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه شهرستان‌های یازده‌گانه استان، پتانسیل‌های متفاوتی در حوزه گردشگری دارند، باید برنامه تحولی عملیاتی، خاص هر شهرستان تهیه و اجرایی شود.

آخوندی در ادامه سرزندگی و فعال بودن را از محاسن روستاهای شهرستان اشکذر برشمرد و افزود: تنوع گردشگری و تلاش برای افزایش ماندگاری گردشگران باید مدنظر روستاهای استان قرار گیرد.

وی همچنین درخصوص نحوه گردشگرپذیری و توسعه پایدار گردشگری در روستاها به تشریح موضوعاتی همچون گردشگری تجربه‌گرا، تنوع‌بخشی به گردشگری، زندگی با روستائیان، جاذبه‌های مکمل پرداخت و بر تولید محتواهای گردشگری در روستاها تأکید کرد.