به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان، "هادی هادی نسب" فرماندار با همراهی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندری، بخشدار مرکزی و رئیس اداره بهزیستی با خانواده معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان دیدار کرد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان با بیان اینکه شعار امسال روز معلولان "ارتقا مشارکت افراد دارای معلولیت برای دست یابی به توسعه فراگیر، عادلانه و فراگیر" نامگذاری شده است، گفت: معلولین جزئی ازجامعه هستند که نیازمند است تا توانمندی هایشان دیده شود.

 

سید محمد میرحاجی افزود: توانمند سازی معلولان به منظور پر رنگ تر کردن نقش آنها در جامعه، ارتقا آگاهی جامعه نسبت به انجام آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج و تقویت نگرش مثبت جامعه نسبت به معلولین از جمله موضوعات مهمی است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار اشکذر گفت: کسانی در جامعه هستند که با وجود معلولیت های جسمانی توانسته اند با اعتماد بنفس و پشتکار به موفقیت های مهمی برسند و این یعنی معلولیت محدودیت نیست و دستیابی به قله های موفقیت ریشه در تلاش انسان دارد.

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه باید گام های مثبتی در راستای رفع دغدغه های این قشر از جامعه برداشته شود، بر مناسب سازی ورودی ادارات، معابر و اماکن عمومی شهرستان جهت سهولت استفاده معلولان تاکید کرد.