به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان در دیدار با امام جمعه اشکذر، روحانیون و اساتید حوزه علمیه شهرستان با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام خمینی(ره)، این مناسبت را به عموم جامعه دانشگاهی و حوزوی تبریک گفت.

هادی‌نسب بابیان اینکه میزان رشد و تعالی همزمان فکری، اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی یک جامعه متأثر از وحدت متولیان و مبلغان آموزش و پرورش در جوامع از جمله حوزه و دانشگاه است؛ خواستار وحدت بیش از پیش این دونهاد تربیتی شد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل بیش از پیش حوزه و دانشگاه، افزود: تعامل و همکاری تنگاتنگ این دو نهاد می‌تواند به شکوفایی هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی و تحقق مبانی علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان، در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: توجه بیشتر به تحقیقات و پژوهش‌های علمی حوزوی و دانشگاهی از جمله رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و تلاش بیشتر دانشمندان و علما در راستای هم‌سویی و تکمیل تولیدات علمی این دو قشر، به رشد واقعی و حقیقی کشور کمک خواهد کرد.

هادی‌نسب در پایان با اشاره به ضرورت تبادل اندیشه‌ها میان این دو نهاد تربیتی، خواستار ایجاد فضای دوستی و صمیمیت بیشتر میان آنها و برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی در راستای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه شد.