به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر با مدیر کل دامپزشکی استان دیدار کرد.

 

در این دیدار که رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر نیز حضور داشت، فرماندار اشکذر ضمن تبریک انتصاب علی فاتحی نیا بعنوان مدیرکل دامپزشکی استان گفت: شهرستان اشکذر با داشتن سه کشتارگاه طیور، دو کشتارگاه بلدرچین و یک کشتارگاه صنعتی دام و دامداری های صنعتی و سنتی ، یکی از قطب های تولید فرآورده های خام دامی استان محسوب می شود.

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه که سلامت مردم اولویت و خط قرمز مجموعه شهرستان می باشد، اظهار داشت: از اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان در برخورد با متخلفان که کمک شایانی در راستای حفظ امنیت و سلامت غذایی شهروندان می شود، حمایت کامل صورت خواهد گرفت.

 

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه شهرستان اشکذر با داشتن بیش از هزار راس اسب، قطب صنعت پرورش اسب در کشور محسوب می شود، گفت: صنعت پرورش اسب در سال های اخیر رونق ویژه ای یافته و زمینه اشتغال و سود آوری را فراهم نموده و بدیهی است که بدون بهره مندی از علم دامپزشکی و نظارت دقیق بر سلامت اسب های پرورشی، بقایای این صنعت و نیز حفظ سلامت جوامع در معرض تماس با این حیوان قابل تضمین نیست.

 

علی فاتحی نیا اظهار داشت: هم اکنون تعداد 80 باشگاه با 2200 راس اسب در شهرستان اشکذر تحت پوشش نظارت های دامپزشکی قرار دارند.

 

 وی ادامه داد: پایه و اساس رسیدن به صنعت پایدار در زمینه پرورش دام و تولیدات دامی، دامپزشکی می باشد که نقش موثری در کنترل و پیشگیری دارد و هدف دامپزشکی تولیدات بهداشتی باکیفیت و دستیابی به یک صنعت پایدار است.

 

قول مساعد جهت تامین نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به حجم کار در شبکه دامپزشکی شهرستان، مساعدت در خصوص موافقت مشروط با فعالیت انبار توزیع نهاده های یارانه ای سبوس و جو  در بخش خضرآباد، کمک در جهت تشکیل اکیپ ویژه نظارت بر کار کشتارگاه ها با توجه به تعداد بالای کشتارگاه ها در شهرستان و اهمیت در تامین فرآورده های خام دامی پروتئینی استان و تاکید ویژه بر اهمیت مراقبت های بهداشتی در خصوص اسب با توجه به جایگاه ویژه شهرستان اشکذر در پرورش اسب اصیل عرب از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود.