دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با سرپرست فرمانداری اشکذر/ سرپرست فرمانداری اشکذر: صنایع و شهرک‌های صنعتی به پویش اثرگذار "هر خانواده ایرانی یک نهال" بپیوندند

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر در این دیدار به ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ گردد که در این راستا صنایع و شهرک‌های صنعتی نیز به پویش اثرگذار هر خانواده ایرانی یک نهال بپیوندند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با همراهی معاونان و رئیس منابع طبیعی شهرستان با روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر دیدار و درخصوص موضوعات مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری بحث و گفتگو کرد.

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مدیرکل منابع طبیعی استان و هیئت همراه، به ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ گردد که در این راستا صنایع و شهرک‌های صنعتی نیز به پویش اثرگذار هر خانواده ایرانی یک نهال بپیوندند.

ردائی در ادامه با بیان این مطلب که شهرستان اشکذر بیشترین جنگل دست کاشت را در استان دارد و ما در حفظ و حراست از این جنگل‌ها همراه و همگام با منابع طبیعی و آبخیزداری خواهیم بود؛ افزود: بخش‌های مرکزی و خضرآباد شهرستان اشکذر دارای روستاهای فعال و پویایی هستند و باید پویش هرخانواده ایرانی یک نهال بگونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که در روستاها بویژه در معابر و اماکن عمومی نهال مثمر غرس شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقدام ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح در شهرستان اشکذر به علت محدودیت تأمین اراضی موردنیاز بیش از 2 سال معطل ماند و این درحال است که تعدادی از متقاضیان واجد شرایط حتی مبلغ پیش پرداخت را واریز کرده بودند؛ وی افزود: انتظار می‌رود الحاق محدوده‌های شهری شهرستان اشکذر به گونه‌ای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شود که اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اختلال روبرو نشود.

آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرپرست جدید فرمانداری شهرستان اشکذر به اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از جنگل‌های دست‌کاشت اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی در راستای بیابان‌زدایی و کاشت نهال‌های جدید انجام می‌شود، اجرای پروژه‌های عمرانی متقارن با جنگل‌های دست کاشت باید توجیه فنی و اقتصادی قوی داشته و عام‌المنفعه باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد ادامه داد: پویش مردمی هر خانواده ایرانی یک درخت به منظور توسعه و ترویج فضای سبز و درختکاری با مشارکت گروه‌های مختلف مردم، ادارات و نهادها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و تشکل‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در همه شهرستان های استان آغاز خوهد شد.

علی زارع سروی رئیس منابع طبیعی شهرستان اشکذر نیز در جریان این دیدار به ضرورت حفظ و حراست از اراضی ملی اشاره و تصریح کرد: تلاش می‌کنبم قوانین و دستورالعمل‌ها را به نفع مردم تفسیر و اجرایی کنیم.

وی افزود: در حوزه آبخیزداری اقدامات بسیار خوبی در یکسال گذشته صورت پذیرفته و همچنین اخیراً اعتبارات مناسبی از سوی استان به این حوزه اختصاص داده شده است که تقاضا داریم مدیریت شهرستان نیز در بحث تملک دارایی‌ها به منابع طبیعی توجه جدی داشته باشد.

زارع سروی به فرونشست‌های زمین در شهرستان اشکذر نیز اشاره کرد و افزود: پیشروی این فرونشست‌ها به سمت مسیر ریلی شمال- جنوب کشور، پیامدهای خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و باید با حضور نهاد‌های ذیربط و کارشناسان دراین خصوص تصمیم‌گیری شود.