به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه توسعه و عمران موقوفات شهرستان اشکذر با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در دفتر فرماندار اشکذر برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه سی درصد آثار تاریخی ثبت شده در سطح کشور موقوفه هستند، گفت: کارگروه وقف به عنوان زیر مجموعه ستاد بازآفرینی شهری تلاش می کند تا ضمن تعیین تکلیف در خصوص وضعیت موقوفات واقع در بافت های قدیمی، از رشد بافت های ناکارآمد جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام حسین زارع زاده ضمن ابراز رضایت از وضعیت موقوفات شهرستان اشکذر افزود: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در این حوزه وجود دارد، این اداره کل آمادگی دارد تا در چارچوب همکاری مشترک ، عرصه ها را در جهت جذب اعتبارات در قالب کارگروه وقف  بازآفرینی شهری و بهره مندی هر چه بیشتر از موقوفات در اختیار دستگاه های شهرستانی قرار دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: شهرستان اشکذر یکی از شهرستان های برتر در حوزه کشاورزی نیز به شمار می رود که در قالب یک همکاری بین بخشی بین اوقاف و جهاد کشاورزی و در چارچوب مباحث اقتصاد مقاومتی می توان گام های مثبتی را در این مسیر برداشت.

 

فرماندار اشکذر بهره مندی حداکثری از ظرفیت موقوفات را رویکرد شهرستان در مباحث مرتبط با وقف برشمرد و بر جلب همکاری و مشارکت همه دستگاه های ذیربط در فرآیند بازآفرینی شهری به ویژه حوزه وقف تاکید کرد.

 

در پایان مقرر گردید ضمن تشکیل جلسات ماهانه این کارگروه با محوریت معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری،  اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ظرفیت های موجود در حوزه وقف را شناسایی و به همراه مستندات تصویری به کارگروه استانی وقف ارائه دهند.