به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "علی فاتحی نیا" مدیرکل دامپزشکی استان با حضور در فرمانداری اشکذر با "هادی هادی نسب" فرماندار دیدار و گفتگو کرد.

 

فرماندار اشکذر صنعت پرورش اسب را یکی از ظرفیت های بسیار مهم تدوین شده در سند چشم انداز شهرستان عنوان کرد و گفت: صنعت پرورش اسب در سال های اخیر رونق ویژه ای یافته و زمینه اشتغال و سودآوری را فراهم کرده است، لذا بدون بهره مندی از علم دامپزشکی و نظارت دقیق بر سلامت اسب های پرورشی، بقای این صنعت و نیز حفظ سلامت جوامع در معرض تماس با این حیوان قابل تضمین نیست.

 

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر تعداد 66 باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب با تعداد بیش از 3 هزار راس اسب اصیل در شهرستان اشکذر تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

 

علی فاتحی نیا با بیان اینکه تامین سلامت جامعه انسانی و حفظ سرمایه های دامی عمده ترین هدف فعالیت های دامپزشکی به شمار می رود که همواره مورد توجه کارشناسان این اداره قرار دارد، اظهار داشت: طیف وسیعی از خدمات شامل انجام تست ردیابی مشمشه، بازدیدهای دوره ای و برگزاری دوره های آموزشی برای اسب داران  توسط کارشناسان اداره دامپزشکی در شهرستان اشکذر انجام می شود.

 

وی ادامه داد: از بروز و همه گیری بیماری های خطرناک در اسب خصوصاً بیماری های مشترک نظیر مشمشه جلوگیری به عمل می آید و در صورت برخورد با هر گونه مورد بیماری اقدامات مراقبتی و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از سرایت بیماری به سایر گله ها و یا انسان توسط کارشناسان این اداره کل انجام خواهد گرفت.