به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اشکذر، با حضور "غلامعلی دهشیری" رئیس کل دادگستری استان،"هادی هادی نسب" فرماندار، "دهقانی" معاون منابع انسانی دادگستری کل،"حجت الاسلام دلاوری" امام جمعه رستاق و جمعی از مدیران شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با قدردانی از زحمات آقای شاکر در مسئولیت ریاست دادگستری شهرستان ، از وی به عنوان مدیری موفق، با مسئولیت، خویشتندار و با سعه صدر یاد کرد و برای وی در تداوم خدمت رسانی به مردم آرزوی موفقیت کرد.

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه پزشکی قانونی یکی از زیرساخت های مورد نیاز پیگیری پرونده های قضایی است، بر لزوم تعامل و همکاری مسئولان قضایی استان در جهت آغاز فعالیت پزشک قانونی در شهرستان تاکید کرد.

 

وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز دادگستری را از دیگر درخواست های شهرستان در حوزه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت دادگستری به عنوان نهاد حاکمیتی و مجری قانون در سطح شهرستان ، تداوم شتاب بخشی و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی را به دنبال خواهد داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان فلسفه دستگاه قضایی را ایجاد امنیت قضایی برای شهروندان عنوان کرد و گفت: امنیت قضایی در شرایطی تامین می شود که در کنار داشتن قانون قوی و کارآمد قضاتی شجاع و بدون توصیه پذیر در راس کار باشند که الحمدالله این موضوع در دستگاه قضایی استان محقق شده است.

 

غلامعلی دهشیری  با بیان اینکه تعیین تکلیف در خصوص پرونده های مسن از اولویت های دستگاه قضایی به شمار می رود، افزود:در استان تاکنون 11 هزار پرونده معوق و مانده را رسیدگی کرده و این عدد در شهرستان اشکذر از 179 پرونده به 75 پرونده رسیده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: امروز در بعضی از شعب استان رسیدگی به  پرونده های قضایی به کمتر از 10 روز رسیده که موید این است که به جهش قابل توجهی در رسیدگی به پرونده های قضایی دست یافتیم و امید می رود این روند نیز تدوام داشته باشد.

 

برنامه ریزی برای دیدار با ائمه جمعه شهرستان ، تعامل موثر و سازنده با دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای شورای تامین، مردمی کردن دستگاه قضایی در شهرستان، حفظ کرامت و ارزش های انسانی ارباب رجوع، بازدید هدفمند از صنایع شهرستان، توجه به مسائل زیست محیطی و همسویی با سلامت مردم،حضور فعال و پویا در جلساتی که دادگستری به عنوان عضو اصلی به شمار می رود و اختصاص روزی ویژه جهت ملاقات عمومی با مردم از جمله مهمترین مواردی بود که غلامعلی دهشیری به رئیس جدید دادگستری شهرستان اشکذر توصیه و خواستار توجه ویژه به آنها شد.

 

در پایان از زحمات سه ساله محمد علی شاکر تقدیر و محمدحسین دهقانی زاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اشکذر معرفی شد.