معاون استاندار در دیدار جمعی از مسئولین شهرستان اشکذر گفت؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان اشکذر پیش از ظهر امروز با سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استانداری یزد دیدار کردند.

 

معاون استاندار با تقدیر از همگرایی و هم‌افزایی مسئولین شهرستان اشکذر به‌ویژه در خصوص درک مشترک از وضعیت محیط پیرامون و نیز تصمیم‌گیری و اجرای دقیق و صحیح وظایف حاکمیت در قبال مردم افزود: ضروری است مسئولین ضمن انجام بازدیدهای میدانی نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام نمایند.

 

"علی زینی وند" بابیان لزوم یک راهبرد مشخص برای توسعه اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های هر شهرستان اظهار داشت: در تقسیم‌بندی فعال، نیمه فعال و راکد صنایع، شهرستان اشکذر عمدتاً از صنایعی پویا، فعال و روبه رشد برخوردار است که می‌بایست از جهات مختلف از آن‌ها حمایت نمود.

 

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید نسبت به عملکرد برخی صنایع که به دلیل تکنولوژی پایین، سوء مدیریت و کمبود نقدینگی دچار رکود شده‌اند یا با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند حساس باشند نیز گفت: بخش عمده فعالیت مدیران در حوزه اقتصادی باید به رفع این کاستی‌ها اختصاص یابد.

 

این مقام مسئول بهره‌مندی و استفاده از تجربیات کشورهای موفق در زمینه مشاغل خرد و تعاونی‌ها را در اجرای اهداف کلان اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی لازم دانست و ادامه داد: در کشورهای پیشرو، دولت‌ها عمدتاً به‌عنوان تسهیل گر و ناظر عمل کرده‌اند و صرفاً بخشی از منابع مالی موردنیاز را برای تولید تأمین می‌کنند.

 

معاون استاندار ظرفیت سنجی برای ایجاد مشاغل خرد به‌ویژه در روستاها به‌منظور اشتغال فراگیر را ضروری عنوان نمود و خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی‌ها و یکپارچه‌سازی اراضی ضمن بهره‌گیری از آبیاری مکانیزه و کشت هدفمند می‌توان زمینه اشتغال فراگیر را فراهم کرد.

 

 زینی وند با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال‌زایی روستایی نیز گفت: راهبر د و رویکرد نوین در مناطق روستایی ظرفیت‌سازی‌های جدید با هدایت و تسهیل گری دولت است.

 

این مقام عالی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که مدیران و صنایع به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد و اطمینان نمایند استان طی 10 سال آینده در حوزه‌های مختلف اقتصادی متحول خواهد شد.

 

فرماندار اشکذر نیز در صحبت‌های خود با ارائه گزارشی از ظرفیت و پتانسیل‌های این خطه از معاون استاندار برای حضور و بازدید از شهرک و نواحی صنعتی شهرستان اشکذر دعوت نمود.