فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اشکذر به ریاست فرماندار و با حضور سایراعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر رسالت اصلی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان را برنامه ریزی هر چه بهتر در راستای ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: کتاب خواندن باید در جامعه به یک عادت تبدیل شود و انجمن کتابخانه های شهرستان باید برنامه ای مدون و پیوسته به ویژه برای دانش آموزان  تدوین کنند تا علاوه بر مطالعه کتب درسی، مطالعه آزاد و در زمینه های مختلف داشته باشند.

 

محمدعلی شاه حسینی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و بر استفاده بهینه از این امکانات در راستای ارتقا سرانه مطالعه شهروندان شهرستان تاکید کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: معرفی کتاب به مردم توسط ائمه جماعت در مساجد، بازخوانی و بلند خوانی کتاب در پیش دبستانی  و مهدکودک ها و توزیع کتب مرتبط با حوزه جوانان در مدارس از جمله اقدامات مهمی است که می تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر واقع شود.

 

فرماندار اشکذر به استفاده از ظرفیت کتابخوانی در آستانه چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و افزود: شناسایی و بازنشر کتاب‌های فاخر با موضوع انقلاب اسلامی و با محوریت حضرت امام خمینی(ره) و برگزاری نشست‌های کتابخوان برای معرفی آنها به نسل امروز می تواند در این زمینه موثر و سازنده باشد.