سرپرست فرمانداری اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، سرپرست فرمانداری اشکذر و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری از یک واحد تولید کاشی و سرامیک و دو واحد تولید فرآورده های نفت خام و گاز طبیعی در شهرک صنعتی نیکو و ناحیه صنعتی حاجی آباد رستاق بازدید کردند.

 

هادی هادی نسب ضمن دیدار با مدیران واحدهای فوق، از مجموعه فعالیت شرکت ها بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

 

اهم صحبت های سرپرست فرمانداری اشکذر در این دیدارها بدین شرح است:

 

خط قرمز شهرستان رعایت استاندارهای زیست محیطی است.

 

هادی هادی نسب ضمن توصیه به رعایت خواسته شهروندان شهرستان در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی، به روز کردن سیستم های رفع آلاینده شرکت ها و واحدهای صنعتی را خواستار شد.

 

وی مسائل زیست محیطی را دغدغه و مطالبه اصلی مردم در مناطق مختلف شهرستان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما در مجموعه فرمانداری به عنوان نهادی نظارتی در این راستاست تا واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در شهرک های صنعتی شهرستان استاندارهای زیست محیطی را رعایت کنند و فعالیت آنها در قالب قوانین و مقررات سازمان حفاظت از محیط زیست استان باشد.

 

سرپرست فرمانداری اشکذر افزود: واحدهایی که خط قرمز های شهرستان در زمینه مسائل زیست محیطی اعم از آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع را رعایت نکنند شناسایی و جهت برخورد برابر با قوانین و مقررات به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

 

آمادگی فرمانداری برای برطرف کردن مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان.

 

سرپرست فرمانداری اشکذر با بیان اینکه از هیچ گونه تلاش و کوششی جهت برطرف کردن مسائل و مشکلات واحدهای مستقر در شهرستان دریغ نخواهد کرد اظهار داشت: فعال بودن واحدها در جهت رونق فضای تولید و اشتغال شهرستان مهم است و مجموعه فرمانداری آمادگی دارد تا با برگزاری نشست های مشترک با صنعتگران و همفکری در این زمینه، مسائل و مشکلات واحد ها را به حداقل برساند.

 

حمایت از طرح های سرمایه گذاری شهرستان.

 

هادی نسب با اشاره به فعالیت بیش از 600 واحد تولید و صنعتی در شهرستان، گفت: هر واحدی که بخواهد در جهت طرح توسعه خود و یا طرح جدیدی سرمایه گذاری داشته باشد ، در صورتی که طرح مورد نظر فاقد آلایندگی باشد و استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند، مورد موافقت دستگاه های ذیصلاح استان قرار گیرد و اشتغال زایی مناسبی برای شهرستان داشته باشد مورد حمایت کامل قرار می گیرد.

 

لزوم توجه واحدهای تولیدی و صنعتی به مسئولیت اجتماعی شان در قبال شهرستان.

 

سرپرست فرمانداری اشکذر ضمن تاکید بر توجه واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان به مسئولیت اجتماعی شان در قبال شهرستان، خاطر نشان کرد: مسئولیت اجتماعی واحدهای مستقر در شهرستان کمتر به آن توجه شده و این امر مستلزم تغییر نگرش صاحبان صنایع در این موضوع است.

 

وی افزود: مشارکت صنایع در حوزه های مختلف شهرستان اعم از فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی و...  در قالب مسئولیت اجتماعی شان می تواند در افزایش میزان رضایتمندی مردم از این واحدها موثر باشد.