فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اشکذر با حضور "سید مجتبی حسینی پور" رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، "هادی هادی نسب" فرماندار و‌رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان، "مصطفی پور دهقان" معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مدیران دستگاه هایی اجرایی شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر به استقرار نزدیک به ۶۰۰ واحد صنعتی و معدنی در شهرستان و کسب جایگاه درآمد مالیاتی مناسب در استان اشاره و گفت: انتظار می رود در تخصیص و تصویب اعتبارات در استان، اشکذر جایگاه مناسب تری را داشته باشد.

 

هادی هادی نسب افزود: با وجود رشد صنعتی در شهرستان ولی متاسفانه در حوزه تامین زیرساخت های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و انتظامی دچار محرومیت هستیم و مرتفع نمودن آن نیازمند نگاه خاص حوزه برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبارات دارد.

 

وی ضمن گلایه از عدم استقرار برخی دستگاههای خدمات رسان دولتی در شهرستان اظهار داشت: با وجود آنکه سه نفر نیرو با تعهد خدمت ده ساله  جهت فعالیت در اداره محیط زیست شهرستان طی سالهای گذشته در نظر گرفته شده بودند ولی امروز حتی این اداره در شهرستان وجود ندارد که مردم جهت مطالبات بر حق خود مبنی بر نظارت هر چه بیشتر بر واحدهای صنعتی مراجعه داشته باشند.

 

عالی ترین مقام اجرایی در شهرستان اشکذر ادامه داد: اولویت شهرستان تکمیل پروژه های خاص نیمه تمام چون تعریض محور یزد، خضرآباد، تکمیل مجتمع آبرسانی امام حسین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز فنی و حرفه ای می باشد، همچنین شروع پروژه مطالعه شده اتصال فولاد آلیاژی به جاده سنتو به عنوان یکی از پروژه های ویژه امسال نیز تامین اعتبار گردیده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان توجه مدیران به ظرفیت تبصره 19 قانون برنامه و بودجه را خواستار و گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت اتمام پروژه های نیمه تمام یکی از برنامه های مهمی است که در شرایط فعلی و برای بهره برداری هر چه زودتر از پروژه های عمرانی در مناطق مختلف استان مورد توجه قرار گرفته است.

 

سید مجتبی حسینی پور ابراز امیدواری کرد با اجرای تبصره 19 قانون برنامه و بودجه در استان و مشوق های خوبی که دولت برای این تبصره گذاشته شاهد جذب 18 میلیارد تومانی اعتبارات در این زمینه و برای استان باشیم.

 

وی پروژه هایی که منفعت عمومی را در بخش های مختلف به همراه داشته باشند به عنوان مهمترین اولویت این سازمان دانست.

 

در ادامه مدیران هر یک از دستگاه های اجرایی شهرستان مهمترین درخواست های خود را در رابطه با موضوع اعتبارات با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مطرح کردند.