روح‌الله ردائی: با جدیت پیگیر اجرای سریع طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اشکذر هستیم/ خواجه رضایی: فاز دوم نقشه‌های آماده‌سازی اراضی ابلاغ می‌شود

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشستی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با تشریح دلایل به طول انجامیدن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، خاطرنشان کرد:  با جدیت تمام پیگیر اجرای سریع این طرح و خانه‌دار شدن متقاضیان واجد شرایط در شهرستان هستیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، در نشستی به ریاست روح‌الله ردائی و با حضور احسان خواجه‌رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی دیگر از اعضای شورای مسکن شهرستان اشکذر پیرامون مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

ردائی در این نشست با اشاره به دلایل طول انجامیدن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اشکذر، خاطرنشان کرد: قوانین و ضوابط منابع طبیعی و آبخیزداری و جنگل‌های دست کاشت، جانمایی و تأمین زمین مورد نیاز طرح مذکور را به تعویق انداخت.

فرماندار اشکذر افزود: پس از تأمین اراضی مورد نیاز مسکن، با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی شهرستان اشکذر، جهت آماده سازی این اراضی مجبور به اجرای عملیات خاک‌برداری شن‌های روان گاهاً به عمق ۳ متر بودیم و این خود پروسه‌ای زمان‌بر بود.

وی افزود: در حال حاضر منتظر ابلاغ فاز دوم نقشه‌های آماده‌سازی از سوی راه و شهرسازی استان هستیم و علی رغم عدم عقد قرارداد، شهرداری اشکذر به عنوان پیمانکار پروژه در شهر اشکذر در حال آماده سازی اراضی و خاک‌برداری است.

رئیس شورای مسکن شهرستان اشکذر در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت تأمین زمین برای خانواده‌های دارای دو معلول و همچنین طرح مسکن خانواده شهدا بر تسریع در تعیین تکلیف این طرح‌ها تأکید کرد.

احسان خواجه‌رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه فاز دوم نقشه‌های آماده‌سازی طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد؛ افزود: تفاهم‌نامه مابین راه و شهرسازی و شهرداری به عنوان پیمانکار آمادهسازی نیز طی همین روزها امضا خواهد شد.

خواجه‌رضایی افزود: ضرورت پاسخگویی به نهادهای نظارتی ایجاب می‌کند واگذاری اراضی برای طرح‌های عام‌المنفعه در حوزه‌های مختلف در چهارچوب قوانین و ضوابط مصوب انجام پذیرد.

گفتنی است در این نشست پیرامون احداث مجموعه ورزشی کارگران، خانواده‌های دو معلولی، شهرک صنعتی خضرآباد، مسکن خانواده شهدا و اراضی مورد نیاز با کاربری آموزشی نیز بحث و تصمیماتی اتخاذ شد.