دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ سومین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اشکذر با حضور "احمد ترحمی" دبیر ستاد استان برگزار شد.

 

در این جلسه آموزشی و توجیهی که مسئولین دستگاه‌های شهرستان در آن حضور داشتند بر اهمیت و جایگاه موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری کلیه دستگاه‌ها تأکید شد.

 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان در صحبت‌های خود تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی مقام معظم رهبری در دولت "سید محمد خاتمی " را به‌عنوان راهکاری عملی در مبارزه مؤثر با این پدیده ناهنجار اقتصادی برشمرد و افزود: بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌صورت فراجناحی به عزم ملی تبدیل‌شده و می‌توان بافرهنگ سازی جامعه را در جهت اهداف عالیه نظام که همانا افزایش رونق و تولید در کشور سوق داد.

 

ترحیمی بابیان این‌که سیاست مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برخوردهای جز و خرد به سمت برخوردهای کلان و باندهای سازمان‌یافته هدایت‌شده است اظهار داشت: تمام همت نیروهای نظامی و انتظامی در جهت حذف و براندازی باندهای کلان قاچاق کالا معطوف شده است.

 

وی جلوگیری از تضعیف اشتغال داخلی و رکود اقتصادی کشور را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل در مبارزه با این پدیده اجتماعی عنوان کرد و گفت: هر کالایی که از طریق مبادی قانونی وارد کشور نشود بدون در نظر گرفتن کیفیت و نوع جنس قاچاق است و عدم استفاده از کالای قاچاق باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه خود را به‌صورت عینی نشان دهد.

 

در ادامه این جلسه حضار در خصوص راهکارهای مبارزه مطلوب و مستمر با پدیده قاچاق و نیز مشکلات و موانع پیشرو بحث و تبادل‌نظر کردند.