عزیزی معاون سیاسی استاندار یزد:

ریشه آسیب‌های اجتماعی، کاهش مبانی اعتقادی است/ فرمانداری شهرستان اشکذر سرآمد اقدامات فرهنگی فرمانداری‌های استان

علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشکذر، گفت: اگر بخواهیم فرمانداری‌های شهرستان‌های استان را در حوزه فرهنگی و اجتماعی رتبه بندی کنیم؛ فرمانداری شهرستان اشکذر وقت بیشتری گذاشته، برنامه‌ریزی بهتری انجام داده و کار زیادی دراین خصوص در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با حضور فرماندار شهرستان اشکذر جهت ارائه طرح‌های فرهنگی اجتماعی این شهرستان برگزار شد.

علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این کارگروه با بیان اینکه ریشه بروز آسیب‌های اجتماعی کاهش مبانی دینی و اعتقادی است گفت: اگر بنیان اعتقادی مردم قوی باشد؛ کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود؛ البته نباید از برنامه‌ریزی در این زمینه نیز غافل بود.

معاون استاندار یزد با اشاره به تجربه موفق کشور در زمینه واگذاری امور به مردم اظهار داشت: باید علت‌یابی و بررسی معلول‌های آسیب‌های اجتماعی به سازمان های مردم نهاد واگذار شود و با استفاده از ظرفیت مردمی نتایج بهتری رقم خواهد بخورد.

مهندس عزیزی همچنین با اشاره به مهاجرخیز بودن استان هم ابراز داشت: سیاست‌های گذشته استان، امروزه موجب مهاجرپذیر بودن یزد شده که باید برای مباحث فرهنگی و اجتماعی آن برنامه ریزی کرد.

براساس این گزارش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشکذر، افزود: اگر بخواهیم فرمانداری‌های شهرستان‌های استان را در حوزه فرهنگی و اجتماعی رتبه بندی کنیم؛ فرمانداری شهرستان اشکذر وقت بیشتری گذاشته، برنامه‌ریزی بهتری انجام داده و کار زیادی دراین خصوص در این شهرستان انجام شده است.

وی به ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های صنعتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اصل مهاجرت با توجه به آنچه در قرآن و روایات معصومین آمده، جایز و سفارش شده است؛ اما باید پرداختن به مسائل اجتماعی مهاجرین نیز برنامه‌ریزی شود؛ توسعه صنعت خوب است اما باید به حاشیه‌ها و مسائل آن هم توجه شود.

عزیزی درخصوص ضرورت اجرای طرح‌های فرهنگی بویژه در شهرستان‌های صنعتی تصریح کرد: در مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی مواردی پیش‌بینی می‌شود و در این راستا فعالیت‌هایی جهت پیشگیری از رخداد برخی حوادث ناگوار انجام می‌شود؛ لذا گاهی اوقات دستاورد رویدادهای فرهنگی جلوگیری از رخداد آسیب‌های اجتماعی و اتفاق نیفتادن برخی حوادث است و باید به این مهم توجه شود.

معاون استاندار در پایان بر الگوگیری دیگر شهرستانها از اقدامات فرهنگی شهرستان اشکذر که در این نشست به صورت مصداقی ارائه شد، تأکید کرد.

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست با اشاره به طرح موضوع بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: صنعتی شدن و مهاجرپذیری شهرستان اشکذر گواهی بر ضرورت اقدامات فرهنگی است و مدیریت ارشد شهرستان اشکذر در کنار اقدامات عمران و آبادانی، پیوست‌های فرهنگی را با نگاه ویژه در دستورکار خود دارد.

ردائی افزود: بدون تردید بازسازی فرهنگی مدنظر حضرت آقا محقق نخواهد شد؛ مگر اینکه طرح‌ها و پیشنهادات فرهنگی با مردمی سازی فعالیت‌ها به مرحله اجرا برسد.

​​​​​​​