فرماندار اشکذر عنوان داشت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی شاه‌حسینی» در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن تشریح روند اقدامات فرهنگی در شهرستان اشکذر گفت: اگرچه این فعالیت‌ها در مقایسه با گذشته بهبودیافته است اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

 

فرماندار اشکذر به حضور مؤثر خیرین در انجام برنامه‌های فرهنگی و نیز ساخت چندین سالن آمفی‌تئاتر در شهرستان اشاره کرد و افزود: در همین راستا و با حضور بخش خصوصی نخستین سینمای اشکذر تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی ایجاد ساختار پایدار فرهنگی و توسعه زیرساخت‌ها در عین حمایت فکری، معنوی و مالی از هنرمندان اشکذری را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح نمود: هنرمندان این شهرستان در مدت‌زمان کوتاهی با درخشش در کشور و استان موفقیت چشم‌گیری به دست آورده‌اند و این در حالی است که همچنان کمبود امکانات آنان را رنج می‌دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز انتخاب متوالی روستاهای دوستدار کتاب شهرستان اشکذر را دستاوردی بااهمیت برای این شهرستان و حتی استان برشمرد و عنوان داشت: ضروری است ضمن حمایت جدی از این غنای فرهنگی تلاش در جهت استمرار این موفقیت‌ها گسترش یابد.

 

«مجید جوادیان زاده» توانگری فرهنگی شهرستان اشکذر در حوزه‌های مختلف را کم‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: با تجمیع این انرژی‌های درونی و نیز برند سازی می‌توان ضمن افزایش غنای فرهنگی زمینه را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم نمود.

 

وی تمایز گری و نماد بخشیدن به مقوله‌های گوناگون فرهنگی در شهرستان‌های ده‌گانه استان را به‌عنوان یکی از راهکارهای افزایش غنای فرهنگی استان دانست و ابراز امیدواری کرد با چشم‌انداز ترسیم‌شده توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها این مهم در آینده‌ای نزدیک اجرایی و عملیاتی شود.