در نشست فرماندار اشکذر با مدیرکل منابع طبیعی عنوان شد؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ دیدار فرماندار اشکذر و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با هدف تسریع در روند حوزه آبخیز بخش خضرآباد و ساخت مجتمع سوارکاری و نیز بررسی مشکلات و موانع پیشرو در تکمیل و ایجاد بوستان‌های اشکذر و خضرآباد برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با اشاره به برخی موانع اختصاص زمین در حوزه گردشگری و فضای سبز افزود: ضروری است تمامی دستگاه‌ها شرایط و امکانات را برای جذب بهتر و بیشتر گردشگر با بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود فراهم نمایند.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی" با تشریح برخی قابلیت‌های شهرستان اشکذر در جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان داشت: وجود افزون بر 200 باشگاه سوارکاری با 2 هزار راس اسب این منطقه را به عنوان یکی از قطب‌های پرورش اسب در کشور مطرح کرده است.

 

وی در این نشست که رئیس هیئت سوارکاری استان نیز حضور داشت ادامه داد: بدون شک در صورت ساخت دهکده سوارکاری و نیز تأمین زیرساخت‌های مناسب حوزه گردشگری اسب، شهرستان اشکذر می‌تواند به عنوان یکی از جذاب‌ترین نقاط کشور در این زمینه محسوب گردد.

 

شاه‌حسینی اختصاص یک پهنه مناسب برای تجمیع باشگاه‌های سوارکاری و نیز ساخت مکانی مناسب برای برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی را نیاز فعالین این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا تلاش می‌شود ضمن اختصاص این مکان شرایط برای ساخت دهکده سوارکاری تسریع گردد.

 

فرماندار اشکذر در بخش دیگر صحبت‌های خود لزوم تسریع در رفع موانع و مشکلات حوزه آبخیز بخش خضرآباد را نیز یادآور شد و بر ضرورت پیگیری و تأمین منابع مالی و تحرک در اجرای این پروژه تأکید نمود.