جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان اشکذر به ریاست هادی‌نسب، فرماندار و با حضور اعضای این ستاد با دستورکار بررسی شایعات مربوط به شیوع ویروس کرونای جهش یافته هندی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، هادی‌نسب فرماندار شهرستان در این نشست در تشریح وضعیت ابتلای اتباع هندی به ویروس کرونا، با بیان اینکه طی چند روز گذشته در یکی از شرکت‌های فولادی مستقر در شهرستان اشکذر، تعدادی تبعه هندی مشکوک به کرونا شناسایی شدند؛ اظهار کرد: امیدواریم بیماری این افراد کرونای جهش یافته هندی نباشد.

هادی‌نسب در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص، خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد با توجه به نظارت مستمر مرکز بهداشت و اداره کار شهرستان، این افراد همگی داخل ایران مبتلا شده‌اند؛ وی افزود: نتیجه اولیه تست‌ها نیز نشان می‌دهد به احتمال زیاد این افراد به ویروس جهش‌یافته هندی مبتلا نیستند ولی برای اطمینان بیشتر از آنها تست مجدد کرونا گرفته شده و جهت بررسی دقیق‌تر به تهران ارسال شده است.

فرماندار و رئیس ستاد کرونای شهرستان اشکذر با بیان اینکه این واحد تولیدی به هیچ وجه تعطیل نشده است؛ گفت: کارگران هندی مشکوک به کرونا در قرنطینه به سر‌می‌برند و خط تولید کارخانه با حضور مابقی کارگران هندی دایر است.

 هادی‌نسب ادامه داد: طی روزهای گذشته، شرکت مذکور مکلف گردید کلیه کارگران ایرانی را حداقل به مدت یک هفته تعطیل نماید و بعد از تعیین تکلیف کارگران هندی مشکوک به ابتلا، کارگران ایرانی نیز با ارائه تست پی‌سی‌آر منفی اجازه ورود به کارخانه را خواهند داشت.

فرماندار اشکذر با اشاره به نقش دانش اچ‌اس‌ای (HSE) در صنعت، بیان کرد: شرکت‌های صنعتی که بیش از 50 نفر نیروی کار دارند باید دارای واحدی به نام بهداشت حرفه‌ای در راستای تأمین، نگهداری و بالا بردن سطح سلامت و تندرستی کارگران و در نهایت، ایمن نگهداشتن جامعه باشند و این نیروها مکلف به ارتباط مستمر و ارائه گزارش دقیق به شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند.

"لیلا ابدی" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز در این نشست با بیان اینکه کارگران تبعه هندی مشکوک به کرونا در قرنطینه به سر‌می‌برند؛ اظهار کرد: وضعیت ابتلای خانواده‌های کارگران ایرانی مشکوک نیز بررسی شده است و درحال حاضر مشکلی وجود ندارد.