به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در آستانه آغاز ماه محرم به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور برخی از اعضای این ستاد در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

  هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست ضمن عرض تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن ایام عزای محرم، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از سلامت مردم از اولویت‌های خط‌مشی سیاسی شهرستان است و تمامی دستگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری ‌اجتماعی داشته باشند.

حجت‌الاسلام پورقیومی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف مراسم عزاداری سال گذشته و مشکلات پیش رو در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم پرداخت.

در ادامه اهم مصوبات این جلسه را می‌خوانید:

  1. مراسم عزاداری در فضای باز با یک‌سوم ظرفیت و در فضا بسته با ارتفاع شش متر و یک‌چهارم ظرفیت مکان برگزار شود.
  2. حداکثر زمان برگزاری مراسم عزاداری 2 ساعت می‌باشد.
  3. دسته‌روی و جابه‌جایی هیئات عزاداری بین شهرها و روستاها و محلات ممنوع است.
  4. شرکت در مراسم عزاداری منوط به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه رعایت فاصله و  استفاده از ماسک است.
  5. برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و موکب پذیرایی، چایخانه و یا توزیع غذا در محل حسینیه‌ها و تکایا و معابر و خیابان‌ها ممنوع و توزیع نذورات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درب منازل صورت گیرد.
  6. شبکه بهداشت شهرستان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به نظارت کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آشپزخانه‌ها و صدور کارت سلامت ویژه کادر آشپزی  اقدام نمایند.
  7. برگزاری مراسمی نظیر نخل‌برداری، شیرخوارگان، کاروان پیاده(استقبال و بدرقه محرم)  به دلیل تجمع و امکان سرایت بیماری ممنوع می باشد.
  8. برگزاری هرگونه مراسم روضه خوانی در منازل ممنوع است؛ مگر در موارد خاص محل مورد نظر با تهویه مناسب و با هماهنگی و دریافت مجوز از شبکه بهداشت و درمان و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان
  9. شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای حفظ سلامت مردم، ملزم به همکاری لازم با سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند.