به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی شاه‌حسینی» در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشکذر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل منابع طبیعی به‌عنوان فرهنگ عمومی اظهار داشت: صیانت از منابع طبیعی به‌عنوان یکی از شاخص‌های کلیدی در این شهرستان موردتوجه بوده است و این اداره از جایگاه حساس و بااهمیتی برخوردار است.

 

 فرماندار اشکذر بابیان اینکه اقلیم خاص استان یزد حفاظت از میراث طبیعی خدادادی را دوچندان می‌کند ادامه داد: ‌ انتظار می‌رود با اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر نسبت به حفاظت از حقوق بیت‌المال اقدامات گسترده‌تری شکل گیرد.

 

 وی با تقدیر از خدمات ارزشمند و تعامل سازنده رئیس پیشین اداره منابع طبیعی شهرستان ابراز امیدواری کرد: ‌ مدیریت جدید نیز با شناخت کافی از منابع طبیعی شهرستان ضمناً اجرای سیاست‌های دولت نسبت به درخواست به‌حق مردم مبادرت نماید.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در صحبت‌های خود حفظ و پاسداری از منابع طبیعی را برای رشد و پیشرفت متوازن هر کشور ضروری برشمرد و تأکید نمود: هویت حقیقی هر جامعه بدون منابع طبیعی دچار آسیب می‌شود و این مهم اهمیت حفاظت از محیط‌زیست را نشان می‌دهد.

 

 «محمدرضا آخوندی» با اشاره وضعیت جنگل‌های دست کاشت و بیابان‌زدایی انجام‌شده در استان و شهرستان اشکذر اظهار داشت: ‌ این شهرستان با توجه به نزدیکی مرکز استان از اهمیت خاصی به لحاظ یست محیطی برخوردار است و تلاش می‌کنیم با افزایش جنگل‌کاری مشکلات و کمبودهای موجود را مرتفع نماییم.

 

 در پایان این نشست از خدمات و تلاش‌های چندین ساله «علی معظم» به‌عنوان رئیس پیشین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان تجلیل و آقای «محسن احمدبیگی» به‌عنوان سرپرست جدید این اداره منصوب شد.