به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای پشتیبانی و سوادآموزی به ریاست "هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر و با حضور "مرآت امین‌الرعایا" معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

هادی‌نسب در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های اساسی آموزش و پرورش شهرستان در راستای محو بی‌سوادی، افزود: آگاهی‌بخشی و توانمندسازی سوادآموزان برای برخورداری از رفاه و رفع محرومیت در زمینه‌های مختلف و تحقق عدالت اجتماعی، حقی همگانی است و همه ما باید با همکاری و همفکری در راستای ریشه‌کن نمودن بی‌سوادی تلاش کنیم.

فرماندار و رئیس شورای سوادآموزی شهرستان اشکذر در ادامه با تأکید بر تدوین خط‌مشی راهبردی برای فعالیت همه ارگان‌های عضو شورای سوادآموزی، افزود: گزارش فعالیت همه اعضای شورای سوادآموزی باید ماهیانه احصا و مشکلات و موانع فرآیند سوادآموزی مرتفع گردد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به حضور افراد غیربومی و اتباع بیگانه و بدنبال آن تأثیرپذیری فرهنگ و سبک زندگی در شهرستان، افزود: سوادآموزي بر افزايش سرمايه‌های اجتماعي یک جامعه مؤثر خواهد بود و افزایش سطح کیفیت زندگی را به دنبال خواهد داشت.

امین‌الرعایا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این نشست با اشاره به هم‌ردیفی و بلکه بالاتر دانستن آموزش همگانی از بهداشت و مسکن از سوی امام خمینی (ره)، بر شناسایی و ریشه کن نمودن بیسوادی تأکید کرد.

"محمدعلی الیاسی" رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشکذر نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای محو بیسوادی در شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شاخص‌های سنجش سطح سواد، از جمعیت بومی شهرستان تنها یک نفر 42 ساله بی‌سواد است.