به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری با حضور فرماندار و اعضا در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه کنترل جمعیت سگ های ولگرد در مناطق مختلف شهرستان به مطالبه مردمی تبدیل شده، گفت: با توجه به ازدحام سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف شهرستان و گزارش‌های مردمی مبنی بر مزاحمت و احتمال انتقال بیماری‌ های مشترک نقش این کارگروه حائز اهمیت است.

 

محمدعلی شاه حسینی کانون های سلامت محلات شهرستان اشکذر را ظرفیت بسیار مهمی در راستای آموزش خانواده ها در حوزه های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: دوره های آموزشی حیوان گزیدگی و نحوه سرایت بیماری حیوانات ناقل برای خانواده ها از جمله اقداماتی است که می توان با استفاده از این کانون های سلامت محلی برگزار کرد.

 

در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح زنده گیری سگ های ولگرد توسط شهرداری و بخشداری مرکزی و هم چنین گزارشی از آمار حیوان گزیدگی در سطح شهرستان توسط مرکز بهداشت ارائه و مقرر گردید اعضا جلسه از مجتمع های کشتارگاهی شهرستان و نحوه دفع پسماند های آنها بازدید کنند.