فرماندار اشکذر در نشست شورای آرد و نان شهرستان؛

شأن و جایگاه اجتماعی نانوایان باید حفظ شود/ در عرضه نان محدودیت‌های عرفی باید رعایت شود

روح‌الله ردائی در این نشست با بیان اینکه نانوایی شغلی پراسترس و پرمشغله است؛ بر بازرسی و نظارت بیشتر بر توزیع آرد نانوایی‌ها در سایه حفظ شأن و جایگاه اجتماعی نانوایان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه شورای آرد و نان به ریاست روح‌الله ردائی فرماندار و با حضور سیدجلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد و دیگر اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

روح‌الله ردائی در این نشست با بیان اینکه نانوایی شغلی پراسترس و پرمشغله است؛ بر بازرسی و نظارت بیشتر بر توزیع آرد نانوایی‌ها در سایه حفظ شأن و جایگاه اجتماعی نانوایان تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که قبلاً به نانوایان تذکر داده شده است در عرضه نان، محدودیت‌های عرفی رعایت شود؛ اما استان باید تدبیری برای مهاجران و اتباع بیگانه شاغل در صنایع و گلخانه‌ها که در شهرستان اشکذر سکونت دارند؛ بیندیشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و همچنین بخشداران مرکزی و خضرآباد نیز در این نشست که قریب 3 ساعت به طول انجامید؛ با بیان برخی از مشکلات نانوایی‌ها، بر درنظر گرفتن همه جوانب در اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان تأکید کردند.

«سید جلال موسوی شمس آباد» مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان یزد نیز در این نشست از فروش اینترنتی و هوشمندسازی توزیع آرد نانوایی‌های استان به منظور جلوگیری از انحرافات گذشته و عرضه خارج از شبکه و ناسالم آرد موردنیاز نانوایی‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه صف مردم باید از صنف و صنعت جدا شود؛ تاکید کرد: نانوایی‌ها باید فقط نان مورد نیاز مردم را پخت کنند و صنایع، مراکز درمانی، رستوران‌ها و مراکز عام‌المنفعه باید نسبت به ایجاد واحدهای تولید نان برای رفع نیاز خود اقدام کنند.

موسوی با بیان این که این مراکز باید تولید نان را تا پایان سال تعیین تکلیف کنند نه این که از محل آرد یارانه‌ای مردم برای تامین نان مراکز خود بهره گیرند، گفت: قطعاً اداره کل غله استان جهت توزیع آرد یارانه‌ای به این واحدها نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست درخصوص حضور اتباع بیگانه و مهاجرین و نیاز مبرم به افزایش سهمیه آرد شهرستان، سهمیه آرد روستاهای فاقد نانوایی، افزایش تقاضای نان بنا به دلایل متعدد، ضرورت تأمین نان واحدهای مختلف اقتصادی و دلایل توجیهی نحوه توزیع آرد از سوی استان، بحث و تبادل‌نظر شد.​​​​​​​