معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومي فرمانداری اشکذر؛ نشست کارگروه «سازگاری با کم‌آبی» شهرستان اشکذر با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، فرماندار اشكذر، مديركل مديريت بحران استانداري يزد و مدیران کل آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستايي برگزار شد.

 

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در این نشست با بیان مشکلات مناطق روستایی در تأمین آب شرب و بهداشت سالم گفت: دولت با صرف هزینه‌های بسیار نسبت به تأمین آب موردنیاز روستاها از طریق تانکر اقدام کرده است که ضروری است این مهم با روش‌های نوین جایگزین شود.

 

«محسن صادقيان» بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور تسهیل گیری در ایجاد مراکز تأمین و پخش آب بسته‌بندی در روستاهای مواجه با بحران کم‌آبی تأکید کرد و افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید بدون در نظر گرفتن مباحث مالی و به‌منظور یاری‌رساندن به دولت در مدیریت و کنترل تنش آبی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با استفاده از دستگاه‌های «آب‌شیرین‌کن» توانسته است دولت را در تأمین آب شرب موردنیاز شهروندان یاری نماید ادامه داد: بخش خصوصی با ایجاد روش‌های مناسب توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی، آب بهداشتی موردنیاز مردم را تأمین کند.

 

معاون استاندار با تأکید بر اهمیت مدیریت آب شرب مردم اظهار داشت: گرچه با خشک‌سالی و کمبود آب مواجهیم اما به آن معنی نیست که نتوان این تنش را مدیریت کرد و یا از آن گذر نمود.

 

این مقام مسئول تأمین آب سالم و بهداشتی موردنیاز مردم به روش‌های اصولی را مورد تأکید قرار داد و افزود: حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت یزد اردکان طی سال‌های گذشته افزایش‌یافته است و این موضوع باید با روش‌های قانونی کنترل و مدیریت شود.